Quote from Guest on 2 May 2011, 12:11Ni som ska springa Stockholm Marathon, vilken tid ämnar ni att springa på (enbart nyfiken)? Jag är medveten om att alla inte sätter upp någon tid, utan bara springer efter bästa förmåga, MEN om ni sätter upp ett tidsmål, hur tänker ni? Är sluttiden alltfö
Ni som ska springa Stockholm Marathon, vilken tid ämnar ni att springa på (enbart nyfiken)? Jag är medveten om att alla inte sätter upp någon tid, utan bara springer efter bästa förmåga, MEN om ni sätter upp ett tidsmål, hur tänker ni? Är sluttiden alltfö
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 12:216 timmar. 🙂
6 timmar. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 12:34Jag sätter alltid upp tre mål: ett jag är nöjd med, ett jag blir mer än nöjd med och ett drömmål.
För maran är jag nöjd om jag klarar loppet, jag blir mer än nöjd om jag kommer i närheten av 5 timmar och drömmålet är att komma in på 4-nånting timmar. 🙂
Jag sätter alltid upp tre mål: ett jag är nöjd med, ett jag blir mer än nöjd med och ett drömmål.
För maran är jag nöjd om jag klarar loppet, jag blir mer än nöjd om jag kommer i närheten av 5 timmar och drömmålet är att komma in på 4-nånting timmar. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 12:57Jag satsar på under 4 timmar vilket nog tyvärr är väl optimistiskt. Dock är det mitt första maratonlopp, så kommer jag i mål med en positiv känsla och utan alltför mycket krämpor får jag vara nöjd med det. Att överhuvudtaget springa en mara (oavsett tid)
Jag satsar på under 4 timmar vilket nog tyvärr är väl optimistiskt. Dock är det mitt första maratonlopp, så kommer jag i mål med en positiv känsla och utan alltför mycket krämpor får jag vara nöjd med det. Att överhuvudtaget springa en mara (oavsett tid)
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:07Har sprungit en mara tidigare, så målet är solklart: att slå den tiden!
3:41:30 (V)
Har sprungit en mara tidigare, så målet är solklart: att slå den tiden!
3:41:30 (V)
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:13huvudmålet är att slå förra årets tid som var 5:54
det rimliga målet är 5:30
och drömmålet är 5 timmar
huvudmålet är att slå förra årets tid som var 5:54
det rimliga målet är 5:30
och drömmålet är 5 timmar
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:17Mitt mål är under 3:45. Det är ett rimligt mål som kräver att det mesta klaffar. Men jag vet ju av erfarenhet att inte alla dagar är bra dagar så blir det en dålig dag (ex pga hetta, dålig sömn el problem med magen) så är mitt alternativa mål under 3:55.
Mitt mål är under 3:45. Det är ett rimligt mål som kräver att det mesta klaffar. Men jag vet ju av erfarenhet att inte alla dagar är bra dagar så blir det en dålig dag (ex pga hetta, dålig sömn el problem med magen) så är mitt alternativa mål under 3:55.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:20Min första mara och jag har tränat målmedvetet mot 3:45 eller 5:20-tempo. Senaste veckorna har jag börjat drömma om 5:10-5:15 tempo som en möjlighet men väntar några veckor med att ställa om mentalt så 3:45 ligger kvar just nu.
Går det illa är jag även n
Min första mara och jag har tränat målmedvetet mot 3:45 eller 5:20-tempo. Senaste veckorna har jag börjat drömma om 5:10-5:15 tempo som en möjlighet men väntar några veckor med att ställa om mentalt så 3:45 ligger kvar just nu.
Går det illa är jag även n
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:21Jag sprang 37,5 km igår på 3:19, så under 4 timmar siktar jag på. Tyvärr startar jag i sista startgruppen eftersom det är min första maraton. Är lite orolig att jag måste sicksacka mycket.
Jag sprang 37,5 km igår på 3:19, så under 4 timmar siktar jag på. Tyvärr startar jag i sista startgruppen eftersom det är min första maraton. Är lite orolig att jag måste sicksacka mycket.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:25Jag slog mitt tidigare PB förra året med knappt 20 minuter och landade på 3:16 så i år siktar jag på SUB 3:10. Har följt 3 timmars programmet och hängt med ok.
Jag har aldrig tidigare haft den mängd som jag har haft i år. Dels har jag lyckats gå över 3
Jag slog mitt tidigare PB förra året med knappt 20 minuter och landade på 3:16 så i år siktar jag på SUB 3:10. Har följt 3 timmars programmet och hängt med ok.
Jag har aldrig tidigare haft den mängd som jag har haft i år. Dels har jag lyckats gå över 3