Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:37Min första mara
Mål: 3:30
okej-mål: 3:45
Absolut-måste-mål: 4:00
Om-jag-blir-skadad-och-måste-ta-mig-i-mål-mhja-tandköttet-mål: MålgångDrömmål: man vet aldrig.... 😉
Min första mara
Mål: 3:30
okej-mål: 3:45
Absolut-måste-mål: 4:00
Om-jag-blir-skadad-och-måste-ta-mig-i-mål-mhja-tandköttet-mål: Målgång
Drömmål: man vet aldrig.... 😉
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:38Jag brukar ligga på omkring 3:45 så det är min målsättning. PB är 3:38 och drömmen 3:30.
Jag brukar ligga på omkring 3:45 så det är min målsättning. PB är 3:38 och drömmen 3:30.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 13:45Jag mara-debuterar i Sthlm, så jag tycker det är lite svårt att veta vilket tempo jag ska satsa på. Har dock, som flera andra, flera alternativa mål:
1. Att ta mig i mål utan skador
2. < 4 timmar
3. < 3.45Skulle vilja påstå att 4 timmar är ett realisti
Jag mara-debuterar i Sthlm, så jag tycker det är lite svårt att veta vilket tempo jag ska satsa på. Har dock, som flera andra, flera alternativa mål:
1. Att ta mig i mål utan skador
2. < 4 timmar
3. < 3.45
Skulle vilja påstå att 4 timmar är ett realisti
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 14:03Jag brukar ha en tid på lopp som jag känner mig nöjd med, och samtidigt sätta upp målsättningar som är utmanande men klart möjliga att genomföra, om än med blodsmak i munnen. På min debut i Rom för några veckor sedan siktade jag på sub-3.30, men missade d
Jag brukar ha en tid på lopp som jag känner mig nöjd med, och samtidigt sätta upp målsättningar som är utmanande men klart möjliga att genomföra, om än med blodsmak i munnen. På min debut i Rom för några veckor sedan siktade jag på sub-3.30, men missade d
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:05Jag siktar på 3:15, men är beredd att justera upp (och kanske även neråt) tiden med 5-10 minuter beroende på väderförhållanden och känslan innan start.
Jag siktar på 3:15, men är beredd att justera upp (och kanske även neråt) tiden med 5-10 minuter beroende på väderförhållanden och känslan innan start.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:28Känns lite som ett dåligt omen att redan nu spekulera i ev sluttider när det är så långt kvar. Hinner säkert både få och kurera några skador under de veckor som återstår. Hursom så kör jag också en 3-delat mål.
Rimliga målet: Slå mitt PB från 2009 (tilli
Känns lite som ett dåligt omen att redan nu spekulera i ev sluttider när det är så långt kvar. Hinner säkert både få och kurera några skador under de veckor som återstår. Hursom så kör jag också en 3-delat mål.
Rimliga målet: Slå mitt PB från 2009 (tilli
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:40Jag har satt upp två mål, ett drömmål och ett realistikt mål!
< 3 h
Det optimistiska målet satte jag kring jul, kändes tufft då och ännu tuffare nu. Men planen är att försöka hänga på farthållarna för 3h till att börja med. Om det blir väldigt varmt kans
Jag har satt upp två mål, ett drömmål och ett realistikt mål!
< 3 h
Det optimistiska målet satte jag kring jul, kändes tufft då och ännu tuffare nu. Men planen är att försöka hänga på farthållarna för 3h till att börja med. Om det blir väldigt varmt kans
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:42Har haft Sub 200 som mål, men så kikade jag på Magnus träning och inser att jag legat en halvminut långsammare på långpassen.
Jag är mycket nöjd med Sub 3:30
3:45 är helt ok
över 4 h skulle vara en stor besvikelse...
Min första mara dock så jag är mycket
Har haft Sub 200 som mål, men så kikade jag på Magnus träning och inser att jag legat en halvminut långsammare på långpassen.
Jag är mycket nöjd med Sub 3:30
3:45 är helt ok
över 4 h skulle vara en stor besvikelse...
Min första mara dock så jag är mycket
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 15:53Jag tänker mer ifråga om tempo. Drömmen är att orka hålla 5-tempo hela vägen (som jag gjort på halvmara tidigare). Sluttiden blir då beroende av hur långt in i loppet jag bryter ihop och hamnar på 6-tempo alt. gå/jogg-intervaller. Kort sagt, jag jagar int
Jag tänker mer ifråga om tempo. Drömmen är att orka hålla 5-tempo hela vägen (som jag gjort på halvmara tidigare). Sluttiden blir då beroende av hur långt in i loppet jag bryter ihop och hamnar på 6-tempo alt. gå/jogg-intervaller. Kort sagt, jag jagar int
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 16:02Jag hoppas på 4 timmar, men vågar knappt säga det högt, det blir så pinsamt om man går runt och säger det och sen linkar in på 5:30.
Jag hoppas på 4 timmar, men vågar knappt säga det högt, det blir så pinsamt om man går runt och säger det och sen linkar in på 5:30.