Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl bara att hålla sig ute på Djurgården tills de har hunnit förbi? 😉

Jag får försöka hitta dig G-man då! Startar själv i B, men misstänker att en satsning ned mot 3:05 kan gå illa för mig 🙂

Det är mitt första marathon så det känns väldigt svårt att sia om tiden. Jag inbillar mig att 4.30 är en rimlig gissning eftersom milen tar 55 minuter. Jag kommer inte toksatsa, mer uppleva grejen, om jag tycker marathon är roligt kan jag springa fler och

Lite som Annica, tre nivåer i målbilden. Att spöa fjolårets tid (2.58.31) är nån sorts G-nivå, sub 2.55 är VG och 2.50 är MVG med guldkant.

Realismen i målen är nog ganska stor. Dvs jag har tränat bättre än förra året så en förbättring av resultatet bord

Edit; startar inte alls i B utan i C.

Har 30 mil mer i kroppen än förra året + dubbelt så många långpass + betydligt mer kvalitet så det borde väl bli en bättre tid än mitt PB på 3:16 från förra året...

Jag hoppas kunna förbättra mig betydligt från förra årets 3:59:08. Förra året sprang jag (pga skada) knappt 625 km från 1 januari till maran. I år kommer jag ha sprungit nästan dubbelt så mycket. Långpassen befinner sig dessutom på en annan planet i år. :

Jag har satt upp följande nivåer:

Godkänt: under 4:46 (Min tid från 2009)

VG: 4:30

MVG: 4:20

Allt under 4:20 får betraktas som divine intervention...=)

Sprang 30 km för två veckor sedan på 2:56, dock på en väldigt flack sträcka. Har jag en lika bra d

Martin: Om du klarat 30km på 2:56 lutar det åt att du ska sikta på en bättre sluttid. 4h blankt låter väl inte helt orimligt tycker jag!

Thomas Ä:
Du borde ha stora möjligheter att bli bäste gotlänning, för Thunegard skall väl inte springa? Utan att veta hur många gotlänningar som springer hoppas jag på pallplats!

Anders: Tror 4 blankt blir väldigt svårt, när jag sprang maran sist så var sista milen rätt kämpig. Men vem vet, med publik och allt så kan väl allt hända... Men under 4:30 är jag nöjd detta år!