Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 10:34Josefin,
min erfarenhet är att det är mycket trängre runt farthållarna och att folk där verkar tycka att de har rätt till sin plats i större utsträckning. Det är med andra ord lite knöligt att springa förbi en sådan klunga ibland.
Josefin,
min erfarenhet är att det är mycket trängre runt farthållarna och att folk där verkar tycka att de har rätt till sin plats i större utsträckning. Det är med andra ord lite knöligt att springa förbi en sådan klunga ibland.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 10:56Har inte något tidsmål i årets Stockholm Marathon, förra året persade jag på 3.26. Mycket hänger på hur vädret blir. Detta är min 6:e raka Stockholmsmara, vill gärna komma upp i 10 raka lopp.
I år satsar jag på att persa i Budapest i oktober, under 3.20
Har inte något tidsmål i årets Stockholm Marathon, förra året persade jag på 3.26. Mycket hänger på hur vädret blir. Detta är min 6:e raka Stockholmsmara, vill gärna komma upp i 10 raka lopp.
I år satsar jag på att persa i Budapest i oktober, under 3.20
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:02Många pratar om att de sista 12 km är kämpiga, vilket man kan förstå. Har ni några bra tips som man kan ta till just dessa sista kilometrar?
Eva-Marie
Många pratar om att de sista 12 km är kämpiga, vilket man kan förstå. Har ni några bra tips som man kan ta till just dessa sista kilometrar?
Eva-Marie
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:03okej, jag funderar på om jag ska försöka mala på själv i jämnt tempo eller om jag ska testa haka på farthållarna för 5 timmar.
okej, jag funderar på om jag ska försöka mala på själv i jämnt tempo eller om jag ska testa haka på farthållarna för 5 timmar.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:05Hej, ett tips, räkna ner från 32 km, tänk bara 10 km, bara 9 kvar osv..
Ett mantra kanske inte heller är fel, jag är pigg och stark eller något liknande, gäller att lura kroppen 🙂
Hej, ett tips, räkna ner från 32 km, tänk bara 10 km, bara 9 kvar osv..
Ett mantra kanske inte heller är fel, jag är pigg och stark eller något liknande, gäller att lura kroppen 🙂
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:12Eva-Marie,
i början av loppet (första 25-30km) är det lätt att man ser samma personer runt omkring sig hela tiden. När det börjar bli jobbigt, se till att fokusera på dem som du springer om och ignorera att det finns de som springer om dig. Om du ändå se
Eva-Marie,
i början av loppet (första 25-30km) är det lätt att man ser samma personer runt omkring sig hela tiden. När det börjar bli jobbigt, se till att fokusera på dem som du springer om och ignorera att det finns de som springer om dig. Om du ändå se
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:09Eva-Marie: positiva mind games är viktiga, och det kritiska tänket som som skulle kunna se igenom dem eller vända dem till deras negativa spegelbild lämnar man med fördel in tillsammans med överdragskläderna på Östermalms IP. 😉
Att dela in i småetapper
Eva-Marie: positiva mind games är viktiga, och det kritiska tänket som som skulle kunna se igenom dem eller vända dem till deras negativa spegelbild lämnar man med fördel in tillsammans med överdragskläderna på Östermalms IP. 😉
Att dela in i småetapper
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:43SOm Annica -
förra årets tid som var 5tim 10 minGodkänd: under 5 timmar
VG: 4:45
MVG: 4:40 eller bättre...
Vi får se....
SOm Annica -
förra årets tid som var 5tim 10 min
Godkänd: under 5 timmar
VG: 4:45
MVG: 4:40 eller bättre...
Vi får se....
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:49Håller med Tomas helt om räkningen. Framförallt är det bra om man inte har funderat ut det innan för man blir lite lagom hjärnslö där ute på Djurgårn så att man kan använda en hel kilometer till att räkna om och om och om... 🙂
Sen brukar jag (bara för
Håller med Tomas helt om räkningen. Framförallt är det bra om man inte har funderat ut det innan för man blir lite lagom hjärnslö där ute på Djurgårn så att man kan använda en hel kilometer till att räkna om och om och om... 🙂
Sen brukar jag (bara för
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 15:45Jodå Tomas jag står i B. Har nog helvitt linne utan "dekaler" på mig. Kanske kan tänka ut nåt konstruktivt 😉
Jodå Tomas jag står i B. Har nog helvitt linne utan "dekaler" på mig. Kanske kan tänka ut nåt konstruktivt 😉