Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Josefin,

min erfarenhet är att det är mycket trängre runt farthållarna och att folk där verkar tycka att de har rätt till sin plats i större utsträckning. Det är med andra ord lite knöligt att springa förbi en sådan klunga ibland.

Har inte något tidsmål i årets Stockholm Marathon, förra året persade jag på 3.26. Mycket hänger på hur vädret blir. Detta är min 6:e raka Stockholmsmara, vill gärna komma upp i 10 raka lopp.

I år satsar jag på att persa i Budapest i oktober, under 3.20

Många pratar om att de sista 12 km är kämpiga, vilket man kan förstå. Har ni några bra tips som man kan ta till just dessa sista kilometrar?

Eva-Marie

okej, jag funderar på om jag ska försöka mala på själv i jämnt tempo eller om jag ska testa haka på farthållarna för 5 timmar.

Hej, ett tips, räkna ner från 32 km, tänk bara 10 km, bara 9 kvar osv..
Ett mantra kanske inte heller är fel, jag är pigg och stark eller något liknande, gäller att lura kroppen 🙂

Eva-Marie,

i början av loppet (första 25-30km) är det lätt att man ser samma personer runt omkring sig hela tiden. När det börjar bli jobbigt, se till att fokusera på dem som du springer om och ignorera att det finns de som springer om dig. Om du ändå se

Eva-Marie: positiva mind games är viktiga, och det kritiska tänket som som skulle kunna se igenom dem eller vända dem till deras negativa spegelbild lämnar man med fördel in tillsammans med överdragskläderna på Östermalms IP. 😉

Att dela in i småetapper

SOm Annica -
förra årets tid som var 5tim 10 min

Godkänd: under 5 timmar

VG: 4:45

MVG: 4:40 eller bättre...

Vi får se....

Håller med Tomas helt om räkningen. Framförallt är det bra om man inte har funderat ut det innan för man blir lite lagom hjärnslö där ute på Djurgårn så att man kan använda en hel kilometer till att räkna om och om och om... 🙂

Sen brukar jag (bara för

Jodå Tomas jag står i B. Har nog helvitt linne utan "dekaler" på mig. Kanske kan tänka ut nåt konstruktivt 😉