Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, mitt mål var 3 timmar men med skador som jag har haft under Januari-Februari-Mars så kanske får man sikta på 4 timmar. Jag har kommit igång med träningen sedan början av April, känns man har lite kvar till man når sitt mål!

Ska springa Kungsholmen ru

MVG < 4
VG 4:30
G 4:45
Pers 3:55 (fast det 1997)

Allt som håller hjärnan sysselsatt med annat än att fundera över den tilltagande smärtan i baklåren är bra. Och ingen matematisk uträkning är så enkel att jag inte kan röra till den i slutet av ett lopp.

När jag satte mitt nuvarande pers på 10 000 m ägna

Tomas: Jag har liknande erafrenheter. T.o.m att avläsa ett digital-ur kan bli för svårt i slutet på ett lopp och jag har också trott jag missat min målsättning med 1 minut när jag i själva verket lyckats.

Första Maran för mig, så jag är glad infall jag klarar mig.
Under 4 timmar är bra, under 3:45 är bättre.
Drömmålet är att komma under 3:40.

Oj, vad snabbt alla verkar springa! Själv är jag nöjd om jag kommer i mål. Det är min första mara. Hade någon sagt till mig för två år sedan att jag skulle anmäla mig till ett marathon, och dessutom se fram emot det, hade jag hånskrattat... Tänkte springa

Jag funderar fortfarande på vilket mål jag ska ha.. Men med tanke på att jag brutit dom 2 senaste gångerna jag sprang i Sthlm, så får jag väl se till att ta mig runt först.. 🙂

första här också så att slutföra är väll #1 men under 4h är väll planen.

Premiären förra året blev 4:25, hade tänkt föröka ta 3:30 i år. Benhinnorna sabbade det mesta av träningen i Mars, men april har varit ok. Bara ett pass +30k så jag är långt ifrån självsäker!:)

Jag tycker alla som tar sig runt en mara är jätteduktiga. Att vi sedan är några som gör det lite snabbare än många andra kan bero på att vi ägnar ohälsosamt mycket tid åt att träna. 😉