Quote from Funbeat user on 25 July 2013, 23:38BILD:http://media.marathon.se/bilder/uploaded/ULTRA-bana_100km.jpg
Det ser onekligen ut som högervarv ja. Varför får du nog fråga tävlingsledningen om, det kanske är roligare att springa det hållet förbi Berwaldhallen och slippa en rälig nerförsbacke 😉
BILD:http://media.marathon.se/bilder/uploaded/ULTRA-bana_100km.jpg
Det ser onekligen ut som högervarv ja. Varför får du nog fråga tävlingsledningen om, det kanske är roligare att springa det hållet förbi Berwaldhallen och slippa en rälig nerförsbacke 😉
Quote from Funbeat user on 26 July 2013, 00:44Intressanta frågeställningar här. På stadion springer vi vänstervarv, alltså moturs, och har gjort så länge i en rad sporter (löpning, trav m.fl.). Det finns en del "självklara" svar som att hjärtat sitter till vänster och gynnas av centrifugalkraften i v
Intressanta frågeställningar här. På stadion springer vi vänstervarv, alltså moturs, och har gjort så länge i en rad sporter (löpning, trav m.fl.). Det finns en del "självklara" svar som att hjärtat sitter till vänster och gynnas av centrifugalkraften i v
Quote from Funbeat user on 26 July 2013, 15:34Det närmar sig. Snart bara en vecka kvar! Pirrigt -- orkar kroppen 100km (har som mest gjort 80 km) ??
// Gunnar
Det närmar sig. Snart bara en vecka kvar! Pirrigt -- orkar kroppen 100km (har som mest gjort 80 km) ??
// Gunnar
Quote from Funbeat user on 26 July 2013, 22:41Ja - har du sprungit 80 km så ska du klara 100 km.
Vad gäller att hålla höger eller vänster så är jag rätt så säker på att de officiella reglerna säger att varje löpare har rätt att välja optimal väg och att den som springer om får ta hansyn till löparen
Ja - har du sprungit 80 km så ska du klara 100 km.
Vad gäller att hålla höger eller vänster så är jag rätt så säker på att de officiella reglerna säger att varje löpare har rätt att välja optimal väg och att den som springer om får ta hansyn till löparen
Quote from Funbeat user on 27 July 2013, 00:16Vanliga racerbanor, typ Formel 1, går oftast medurs, men annars verkar det mesta gå moturs, inkl. ovalbanor för bilar, samt speedway. Även romartidens Circus Maximus tävlades det moturs.
Ett test man kan göra är att be någon gå ett varv längs väggarna i
Vanliga racerbanor, typ Formel 1, går oftast medurs, men annars verkar det mesta gå moturs, inkl. ovalbanor för bilar, samt speedway. Även romartidens Circus Maximus tävlades det moturs.
Ett test man kan göra är att be någon gå ett varv längs väggarna i
Quote from Funbeat user on 3 August 2013, 18:04Det lär gå åt mycket vätska i morgon. 25° är rejält varmt för den som inte är van. Ska försöka vara så bra publikstöd jag kan 🙂 Lycka till alla (eller säger man breake a leg)!
Det lär gå åt mycket vätska i morgon. 25° är rejält varmt för den som inte är van. Ska försöka vara så bra publikstöd jag kan 🙂 Lycka till alla (eller säger man breake a leg)!
Quote from Funbeat user on 3 August 2013, 21:38Skumt att man inte får använda nummerlappsbälte. Nu lär det inte bli något problem för mig som "bara" springer 50 km, men om man springer 100 km kan jag tänka mig att man vill byta tröja någon gång under loppet.
Skumt att man inte får använda nummerlappsbälte. Nu lär det inte bli något problem för mig som "bara" springer 50 km, men om man springer 100 km kan jag tänka mig att man vill byta tröja någon gång under loppet.
Quote from Funbeat user on 3 August 2013, 22:08Har förmodligen med att chipet för tidtagningen sitter på nummerlappen.
Men jag tycker det är en miss av dom. Många kommer hålla på över 10 timmar och både av och på med jacka eller tröjbyte.
Lite väl mycket tänk endast för elit och de snabba.
Har förmodligen med att chipet för tidtagningen sitter på nummerlappen.
Men jag tycker det är en miss av dom. Många kommer hålla på över 10 timmar och både av och på med jacka eller tröjbyte.
Lite väl mycket tänk endast för elit och de snabba.
Quote from Funbeat user on 4 August 2013, 05:21Nummerlappsbälte: jag tar med mitt. De får väl säga till. Jag ser inget i reglerna som nu står på hemsidan om att det skulle vara förbjudet.
Ses snart!
Nummerlappsbälte: jag tar med mitt. De får väl säga till. Jag ser inget i reglerna som nu står på hemsidan om att det skulle vara förbjudet.
Ses snart!
Quote from Funbeat user on 5 August 2013, 15:16Väldigt bra organiserat under loppet, kanonbra! Enda tveksamheten var att jag vid flera tillfällen greppade tag i tomma vattenmuggar som stod bland de fyllda. Samt att löpare stod och hängde framför drickat, och mer eller mindre blockerade. Men överlag ty
Väldigt bra organiserat under loppet, kanonbra! Enda tveksamheten var att jag vid flera tillfällen greppade tag i tomma vattenmuggar som stod bland de fyllda. Samt att löpare stod och hängde framför drickat, och mer eller mindre blockerade. Men överlag ty