Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag avstod provlöpningen eftersom det här är en runda som jag kan varenda asfaltspricka på. Tycker också ett det är synd att man inte springer närmast vattnet vid Diplomatstaden. Kanske anses det publikvänligare att springa uppe på Strandvägen och förbi B

Håller med, Mikael, lite konstigt är det när det finns så mycket fin icke-asfalt på Djurgårn. Men, jag tyckte det gick att springa större delen av sträckan på icke-asfalt ändå när jag testade några varv. Längs kanalen går en stig man kan följa (även om de

Jag har ingen aning om det påverkat beslutet, men jag har för mig att det finns SFIF och internationella regler om att mästerskap på (halv)maraton skall gå på huvudsakligen asfalt. Någon som har mer koll på detta? Synd i så fall eftersom de tar bort en tr

2012 var Lapland Ultra SM, och då gick halva sträckan på skogsbilväg, så jag tror inte det är ett hinder.

Jag kan tänka mig att mängden asfalt hänger ihop med att man vill erbjuda en så snabb bana som möjligt.

@Jonas, ha ha, det var ju riktigt roligt :-). Förknippar inte riktigt ultra med "snabb", inte i mitt fall i alla fall. Men jag förstår vad du menar, och det är klart att det finns "drömgränser" för många. Men jag har ändå lite svårt att förknippa ultra me

Jonas har rätt i att de snabbaste löparna helst vill ha asfalt även på ultradistanser.

Däremot tror jag inte att den här banan är extremt snabb. Det finns några backar före Kruthuset/Hundudden. 50K-löparna kommer också att få tampas med Lido-backen, fast

Hur brukar tidtagningschippet vara?
Normalt på lopp sitter det runt snörning i skon.
Men här är det så långt att man kanske behöver byta skor.
Vid något lopp vet jag att chippet satt i nummerlappen,
någon som vet hur det är på STUM?

Saxat från "Deltagarinfo"-länken:
"Tidtagning
Vi använder RaceTimer vid tidtagningen. Tidtagningen sker med hjälp av ett datachip som är fäst på en flik i överkanten av nummerlappen. Riv ej bort denna flik. För att tidtagningen ska fungera optimalt ska fl

Tack Annica.

En liten korrigering, enligt PM: "Banan är 7 937 m lång. Underlaget är asfalt (4,1 km per varv) och hårt packad grusväg (3,8 km per varv)."
Jag tycker inte det är så värst mycket asfalt.

Stämmer det att loppet går högervarv? Visst är det vanligare med v