Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Från en som sprang SM på 100km i Tibro förra året kan jag meddela att en 10km-bana i centrala Sthlm med publik + vackert vatten + många deltagare låter HUNDRA GÅNGER ROLIGARE än Tibros 7km-bana 14varv runt med det roligaste som hände = en kossa. Typ 😉 Fö

Men Miranda, det var en jätterolig kossa 🙂
(tror till och med jag såg flera)

Att låta några hundra människor springa runt en 10 km-slinga i centrala Stockholm, (t.ex. runt Kungsholmen, runt Södermalm, runt Djurgården osv.) är nog inga problem alls. Det behövs knappt några trafikomläggningar. Problemet är snarare att mota bort alla

Måste finnas hur många allternativ som helst.
Tex samma bana som 2011 års vintermara. Fast nu hoppas jag inte på den. För där fanns inte ens några kor.

http://www.vintermarathon.se/images/images/banan_17.gif

100 km? Alldeles för lång. Usch...

Nä allvarligt, det här kommer bli episkt. Det är väl in i framtiden och jag ska banne mej sikta på 10h. Sikta mot stjärnorna osv osv. 60km på Skövde 6h gick ju bra, det är väl bara att fortsätta med det tempot va? 🙂

Sub10 Peter! "Sub10" kanske ska trycka tröjor 😉

Myche intressant vill jag lova...men måste kolla in banan och var i Stockholm detta fantastiska evenemang ska ske. Framförhållningen är ju jättebra så om resten bara är hälften så bra så blir det ju värsta suksen. Själv har jag ju kommit upp i ultra-ålder

Det som gör det här loppet extra intressant är att det har SM-status, går i huvudkommunen och ligger strategiskt inplanerat i kalendariet.

Just nu är ett gäng väldigt lovande unga ultratalanger på väg att komma fram på både dam- och herrsidan här i Sver

Kul med hemmaplan!

Lägg banan som Slottssprinten...
...gör det till ett tidsultra i flera dygn...
...ta in stora sponsorer, prispengar och bjud in världseliten...
...sälj TV-rättigheterna till ESPN och visa allt på jätteskärmar över hela stan...
...tvin

KUL 🙂
Gärna på Söder (t+)
Förslag: Runt söder med start mål och vavningar i parken vid Bofills båge, mellan Medborgarplatsen och Södra station. Då blir sträckan mellan varvningen och ner till Årstaviken en sträcka där man möter medtävlande (vändpunktsba