Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker den här tävlingen låter väldigt kul och intressant! Längden tror jag kan locka fler löpare än RBTs mil, och att få ett lite mer professionellt arrangemang inom backlöpning tror jag endast är positivt. Nu har jag visserligen inte deltagit i RBT,

Bra initiativ! Den här nichen korta bergstävlingar tror jag mycket på. Den är underexploaterad i Norden.

"vi kopierar egentligen Oslos Brattestes koncept rakt av"
Så norskans "opp" motsvaras i svenska av "upp, ned, upp, ned, upp"?

Viktor> I Oslo kör de starter i grupper, man får ange i anmälan en ungefärlig tid man tänker sig springa på. De som tror sig springa långsammast startar först och sedan släpptes grupperna iväg med 10 min mellanrum. Har för mig att det var 4 eller 5 gruppe

Jag tycker det är konstigt att många är så negativa till detta. Det är ju kanon med ett nytt backlopp i Stockholm! Bra initiativ Ulf!
Är man normalt tränad klarar man att köra både RBT och detta med någon dags vila utan problem.
En önskan till RBT gänge

Ulf:
Nej, jag har inte provat att springa i just den backen, men jag vet att jag är en kass utförslöpare. Därför föreslår jag att huvudstaden flyttar till Hemavan i god tid innan loppet.

RBT är öppet för alla och inte alls bara för de redan frälsta. Ta chansen och kom och testa backen den 13 december...och så får du också glögg och pepparkakor efteråt.

Stockholm Långdistansklubb kommer att fortsätta med RBT under maj, september och Lucia

Nu menade jag inte att RBT på något sätt skulle vara stängd för utomstående, men jag hade inte en susning om att tävlingen existerade, trots att jag försöker hålla lite koll på vilka tävlingar som går här i stan. Dessutom känner jag att en mil där är rikt

För att öka dimensionen i sitt eget tävlande kan man ibland kolla i kalendern (Lopp) för att se om det finns någonting roligt som man inte känner till. Tiden på året, distansen samt närheten till tävlingen är ju det som avgör om man ska vara med eller int

Dags för en liten statusuppdatering här på funbeat. Planeringen inför loppet fortgår och vi har nu putsat upp vår hemsida och även öppnat anmälan: http://www.stockholmsbrantaste.se. Så nu är det är bara till att gå in och anmäla sig. Billigare anmälningsavgift (