Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Då datumet för Stockholm Brantaste är bestämt får vi se till att det inte blir för besvärligt för dem som vill vara med i både den och Rogers BergsTävling.

Datumet för Rogers BergsTävling maj 2112 är ännu inte bestämt. Det kommer troligen att bestämmas

Om Ulf nu gillar RBT och har sprungit den, kan man ju föreställa sig att han kunde ordna en mer publikfriande tävling i samarbete med SLDK istället för att på egen hand försöka starta en helt ny tävling, och få den att framstå som ens lite unik.

Men det

De som vill se vad RBT handlar om kan komma till Hammarbybacken den 13 december...RBT Lucia edition är 5 varv + en bestigning.

19 nov är det 22 varv och en sista bestigning...jag snackar om Hammarby Alpin Marathon.

http://www.somnlos24h.se/ham

Jonas>> Spekulera kan man alltid göra. Så här ligger det till.

Först och främst är jag inte helt själv med att arrangera Stockholms Brantaste, vi är 9st kompisar som arrangerar loppet tillsammans. Vi ser Stockholms Brantaste främst som ett roligt sidopro

Har ni samma bansträckning som RBT?
Vad kommer loppet att kosta?

Roger> Om du klickar på länken bredvid jordgloben längst ner i texten som beskriver loppet här ovan så får du fram en karta som visar hur loppet ska gå. (Stäng textrutan som först kommer upp och scrolla lite söderut för att se banan)

Vi har inte helt spi

250 kronor kostar ett marathonlopp normalt.
Glöm Stockholm Marathon dock.

3 km 250 kronor.

K-G> En snabbkoll på vad några olika marathon i Norden kostar nuförtiden:
Stockholm: 885 kr
Helsingfors: 55-85 EUR (beroende på när man anmäler sig)
Köpenhamn: 600 danska kr
Oslo: 565 norska kr
Åland: 45-55 EUR (beroende på när man anmäler sig)

Som sagt,

Det går att köra 39195 meter uppvärmning.

Istället för att gå in i väggen, så får man nu möjlighet att springa uppför den!

Nu tycker jag vi låter Ulf med vänner surfa på den genuina entusiasm som jag kan läsa in i det som berättas om arrangemanget. Det är kul att det finns folk som lägger fritid