Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStockholms tuffaste milspår
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Var ute och lubbade lite idag och började fundera. Vart ligger Stockholms tuffaste milspår? Jag har varit runt en del och jag sätter mina pengar på milen vid Össeby IP i Brottby norr om Täby. Den milen är en killer. Backarna är långa, branta och

Gillar man stenar och rötter så rekommenderas gröna milen från Långängens bollplan (Segeltorp). Inte så värst kuperat men tekniskt svårt.

Ursviksmilen är riktigt bra skogsspår 🙂 Blandad terräng och ganska kuperat, kanske inte det allra svåraste dock, då ska man väl köra 15km Extreme där istället.

RBT, ca. 10 km med 6 stigningar till toppen av Hammarbybacken
http://www.laget.se/sldk/1842-template-p2-6140.html
Info om årets lopp kommer snart.

Kanske inte platsar här med 5:an i Grimsta är sjukt jobbig! Speciellt när man passerar badet...

Daniel, det är ju inte ett milspår. Det är ju hammrbybacken plus lite till i 4 varv eller var det var.

David, du har rätt, men det är nog ändå Stockholms tuffaste mil.

Sprang delar av milspåret runt Gömmareni somras, vet inte om det är samma som Petri menar. stora delar av den sträcka jag sprang var VÄLDIGT långsam. Måttligt kuperat men mycket rötter och stenar att parera. Skulle va riktigt tungt att fixa den milen sub4

Kom precis efter min premiärrunda i Ursvik, visst har den milen sina backar och såhär i solen va den jobbig men tycker nog inte den platsar som den värsta men bland top 5 iaf 🙂

Imorrn blir det Xtremebanana 😀

Men det är ju inte alltid en backe eller m

David, du måste testa milen i Brottby. Förutom backarna är det precis som du skriver angående stenar och rötter som är i vägen för din tänkta fotisättning 🙂

Ursvik 15 extreme skall va jobbig har jag hört. Vad gör den jobbig? Kuperat? Tekniskt?