Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:28Kanske bra att köra stående korta (30 - 1 min) backintervaller också för att så mycket som möjligt träna kroppens övriga muskler (inte bara benen) och på sikt få ner pulsen i backar (när man är klen i armar mm)? sorry, det börjar bli lite väl OT, får väl
Kanske bra att köra stående korta (30 - 1 min) backintervaller också för att så mycket som möjligt träna kroppens övriga muskler (inte bara benen) och på sikt få ner pulsen i backar (när man är klen i armar mm)? sorry, det börjar bli lite väl OT, får väl
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:28Vikten på cykeln har mest betydelse vid uppförsbackar och vid positiv/negativ acceleration då cykeln med högre massa även har högre tröghet, likaså hjul med mer massa har högre tröghetsmoment (beror även på massfördelningen). På en relativt flack bana/väg
Vikten på cykeln har mest betydelse vid uppförsbackar och vid positiv/negativ acceleration då cykeln med högre massa även har högre tröghet, likaså hjul med mer massa har högre tröghetsmoment (beror även på massfördelningen). På en relativt flack bana/väg
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:30Jag tror att vikten på piloten har större betydelse.
Jag tror att vikten på piloten har större betydelse.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:34Det är ju givet! Det är ju exakt samma matte för den vad gäller tröghet m.m. Det kan ju även variera väldigt mycket från cyklist till cyklist. Det kanske dessutom är lättare att cykla bort några kilo på kroppen än på cykeln.
Det är ju givet! Det är ju exakt samma matte för den vad gäller tröghet m.m. Det kan ju även variera väldigt mycket från cyklist till cyklist. Det kanske dessutom är lättare att cykla bort några kilo på kroppen än på cykeln.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:35Ja, trögheten varierar väldigt mycket mellan olika cyklister.
Ja, trögheten varierar väldigt mycket mellan olika cyklister.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:38Ska jag tolka det som ett skämt eller ett påhopp? eller ett konstaterande kanske?
Ska jag tolka det som ett skämt eller ett påhopp? eller ett konstaterande kanske?
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:41Du, Jag hoppar inte på grabbar!
Även om jag cyklar i lycrabrallor.
Du, Jag hoppar inte på grabbar!
Även om jag cyklar i lycrabrallor.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 16:42Haha okej!
Haha okej!
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 15:20Viktoptimering av cyklisten är en underskattad faktor.
Viktoptimering av cyklisten är en underskattad faktor.