Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStor skillnad på lätt cykel?
You need to log in to create posts and topics.

Första paset med racern! Helt ny upplevelse låg på samma fart som med hybriden men mycket lägrei puls! detta bådar gott för framtiden.

men hallå, så kan man ju inte göra. Samma puls och högre hastighet är ju mycket roligare!!! 🙂

Vaddå kan inte det är bara så ja tog i väldigt lite denna gång fungerar för mig. Roligt ja!!!!

nu var jag ute medBianchin för första gången 4 mil o snittade 30.5 km/h.
Jag är rätt nöjd med tanken på det usla vädret o sittinställning som måste justeras något... det är en förbättring med 4 km/h jämfört med hybriden o det finns mer att hämta..

Lyxigt att kunna köpa sig bättre hastighet. Jag cyklar lika sakta oavsett cykel (mtb eller racer) och oavsett distans (åtminstone upp till 300 km). Det går alltid i typ 30 km/h.

+1

...Och när vi har köpt oss ner i vikt tillräckligt så är det dags att börja fila på de aerodynamiska bitarna. Där finns en del att hämta också.

Håller med!!!
Men man filade mer med tyngre cykeln!!!... men men!!

Definitivt! Framförallt filar du mkt när du går från en cykel på 14-15 kg till en som väger 6-8 kg. Därefter tror jag att aerodynamiken gör betydligt mer än vikten. T.ex. är ju en tempocykel tyngre än en linjecykel och ändå snabbare (åtminstone vid otekni

Krångligt att köra med tempocykel på linjelopp.
Klarar inte ens att starta med den.