Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 12:01En stor skillnad att gå från hybrid till racer skulle jag säga är sittställning. Mycket bättre ergonomi och mindre vindmotstånd. Rullmotståndet mellan däcken gör också stor skillnad.
En stor skillnad att gå från hybrid till racer skulle jag säga är sittställning. Mycket bättre ergonomi och mindre vindmotstånd. Rullmotståndet mellan däcken gör också stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 12:27Jag märkte stor skillnad bara på att byta mellan vår- och sommardäck på hybriden, så klart att det kommer märkas om man byter till räser.
Jag märkte stor skillnad bara på att byta mellan vår- och sommardäck på hybriden, så klart att det kommer märkas om man byter till räser.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 12:35Den viktigaste skillnaden mellan en hybrid och en racer är sittställningen och racerns möjligheter att variera denna under längre turer (bockstyre i.s.f flatbarstyre), men en stor viktskillnad spelar också in.
Kanske inte med 6 km/h men för varje km/h sk
Den viktigaste skillnaden mellan en hybrid och en racer är sittställningen och racerns möjligheter att variera denna under längre turer (bockstyre i.s.f flatbarstyre), men en stor viktskillnad spelar också in.
Kanske inte med 6 km/h men för varje km/h sk
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:16Skillnaden mellan en tung och en lätt cykel är för mig nästan exakt 10 km/t ... men då ska det sägas att den tyngre cykeln är en långfärdscykel med fullpackning (tält och hela köret) och den åkte på rätt krävande vägar.
Jag var ut igår på cyclecross med
Skillnaden mellan en tung och en lätt cykel är för mig nästan exakt 10 km/t ... men då ska det sägas att den tyngre cykeln är en långfärdscykel med fullpackning (tält och hela köret) och den åkte på rätt krävande vägar.
Jag var ut igår på cyclecross med
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:21Om det behövs - så är det inte fel att viktoptimera sig själv heller.
Om det behövs - så är det inte fel att viktoptimera sig själv heller.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:23Är det bara jag som tycker att 17 kg är mkt för en hybrid? Måste ju vara med pakethållare å hela kånkarrången?
Är det bara jag som tycker att 17 kg är mkt för en hybrid? Måste ju vara med pakethållare å hela kånkarrången?
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:24och stålram
och stålram
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 13:25Mjaha, jajustja, sånt finns det också...
Mjaha, jajustja, sånt finns det också...
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 16:29Det finns inga enkla svar. Några sanningar från min egen cykelpark.
Min stål-räser är lättare än min alu-räser.
Min stål-räser är snabbare än min alu-räser.
Min stål-räser är snabbare med 32mm däck än med 23mm.
Min alu-räser är ca 8 km/h långsammare med d
Det finns inga enkla svar. Några sanningar från min egen cykelpark.
Min stål-räser är lättare än min alu-räser.
Min stål-räser är snabbare än min alu-räser.
Min stål-räser är snabbare med 32mm däck än med 23mm.
Min alu-räser är ca 8 km/h långsammare med d
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 17:00Yes pakethållare snart är det premiär.....
Yes pakethållare snart är det premiär.....