Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 12:57Det finns nog cyklar som är bättre lämpade för linjelopp...
Det finns nog cyklar som är bättre lämpade för linjelopp...
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 09:31jag snittade 26 km/h med hybriden
igår snittade jag 31 km/h med racern så en viss skillnad är det med lättare cykeln, men jag fick ta i !!
Jag undrar vad mer att göra att höja snittet!! Känns som jag har krafter kvar men inte till mer än 32 km/h, så nåt m
jag snittade 26 km/h med hybriden
igår snittade jag 31 km/h med racern så en viss skillnad är det med lättare cykeln, men jag fick ta i !!
Jag undrar vad mer att göra att höja snittet!! Känns som jag har krafter kvar men inte till mer än 32 km/h, så nåt m
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 09:41Träna..? =)
Träna..? =)
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:18träna mkt backe så du lär känna din kropp i backarna, där finns det mkt att hämta!
tempoträning är ju också bra för att lära kroppen att anstränga sig
träna mkt backe så du lär känna din kropp i backarna, där finns det mkt att hämta!
tempoträning är ju också bra för att lära kroppen att anstränga sig
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:31Träna är överskattat.
Träna är överskattat.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:46träna backe låter kul!!
Igår klippte jag en distans på rekord tid 6 min snabbare än med hybriden.
i slutet av rundan såg jag att grannarna meckade med motorcyklar o drack öl, så jag anslöt mig o drog en kall!!!..... va fan man är inte mer än människa!!
träna backe låter kul!!
Igår klippte jag en distans på rekord tid 6 min snabbare än med hybriden.
i slutet av rundan såg jag att grannarna meckade med motorcyklar o drack öl, så jag anslöt mig o drog en kall!!!..... va fan man är inte mer än människa!!
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:51Lite OT kanske, men är backträning bara styrka, eller är det teknikträning också? Märker t.ex. att rundtramp i backe för mig ger mycket mer kraft än på platten... Tips någon?
Lite OT kanske, men är backträning bara styrka, eller är det teknikträning också? Märker t.ex. att rundtramp i backe för mig ger mycket mer kraft än på platten... Tips någon?
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 11:28Linus, jag upplever att backträning i lite mindre branta backar (sittande) är bra träning för rundtrampet.
Linus, jag upplever att backträning i lite mindre branta backar (sittande) är bra träning för rundtrampet.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 12:43Ja sittande, precis.
Ja sittande, precis.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 14:59backträning är mkt teknik att lära sig vad din kropp pallar, rundtramp, stå upp, sittställning och använda hela kroppen för att få net kraften effektivt i pedalerna!
tex en sorts övning!! cykla i en lång halvbrant backe känn efter och kolla på din puls,
backträning är mkt teknik att lära sig vad din kropp pallar, rundtramp, stå upp, sittställning och använda hela kroppen för att få net kraften effektivt i pedalerna!
tex en sorts övning!! cykla i en lång halvbrant backe känn efter och kolla på din puls,