Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStora vs små lopp
You need to log in to create posts and topics.

> Skidåkaren Alsgaard åkte ju Vasaloppet t.ex. men Gunde Svan har väl åkt ett Vasalopp och sen aldrig deltagit mer?

Gunde har åkt minst två gånger. Dels en gång ganska snabbt (skate) när han åkte med bl.a. Ingemar Stenmark och dels en gång (2004) som per

Jag överväger att bli en 3:a för jag får prestationsångest av lopp och jobbiga kvalitetspass. Förutom korta intervaller då, det är jag bra på. Annars så är en fördel med stora lopp att de ofta är kontrollmätta, det brukar inte smålopp va. Men i smålopp ka

Jag är en etta i startfållan just för att folkfestkänslan och adrenalinstinnheten är oöverträffad i stora lopp, men vad allt övrigt beträffar är jag en solklar tvåa. De roligaste loppen jag sprungit har varit små lopp med relativt få deltagare. Det blir m

Maria: Jag tror att Vértex Fjällmarathon är ett lopp i din smak. De har visserligen inte så tätt mellan kontrollerna men de anstränger sig verkligen för att man ska trivas och ha kul. 🙂
Själv är jag huvudsakligen 2:a (75%) och i andra hand 3:a. Att spri

Jag har tyvärr ännu inte haft förmånen att testa ett mindre lopp, men tror att jag kommer gilla dem också. Tycker dock det är en fantastisk tripp att få springa på avstängda vägar mitt i stan, kantade med glad och upprymd publik - så ettan väger tungt tro

Faktiskt aldrig sprungit ngt mindre lopp ...
Hamnar väl alltså på 1.
Började med att springa för att inte slöa till över sommaren som vanligt, och satte upp Tjejmilen som mål för att verkligen genomföra det - och så har det fortsatt.

Tillhör alternativ 3. Har aldrig tävlat i löpning.
Jag tränar löpning för att:
- Det är roligt att träna och bli bättre.
- För att orka hålla på med vindsurfing och utförsåkning som är ännu roligare.
- För att bygga upp kroppen igen efter sjukdom.

Jag är nog en 1:a. Tycker det känns lite pinsamt att som halvmedioker motionär komma och köra lopp med några 100 deltagare och komma bland de sista. Så har de varit de sista åren iallafall. Satsar lite hårdare i år och hoppas ta ett snäpp i hastighet unde