Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStorlek New Balance Minimus Road
You need to log in to create posts and topics.

Jämför jag mina Saucony och Puma med NB 905 på Runningwearhouse så ska jag NER en halv storlek, var det inte tvärtom.................?

Enl. den tabellen skulle jag behålla samma storlek - hmm

Har noterat att wiggle har fått in mr00 (gul eller röd) och mt00 (svart eller svart/gul).

Bor i Oslo och tog en runda för att höra om någon skulle ta in dom. Nej blev det svaret.

Har US 8.5 i Nike Lunaracer och Asics Hyperspeed 4, M40 i VFF KSO.

Var in

Jag håller med Christer, de är minst en halv storlek mindre än normala. Kanske till och med en hel.

Tack.

Hittade denna: http://www.tennis-warehouse.com/TWInt/Twint_Pages/shoe.html

All logik säger att jag ska ha New Balance US 9 = samma storlek som de som Christer hade till salu.

Christer: vad har du för storlek på Nike?

Jag har US 10 i ett par Nike Free - men dom är lite stora - använder dom inte till löpning och då gillar jag lite stora skor. Annars skulle jag nog haft US 9 el. 9.5 beroende på om jag skulle ha dom till korta eller långa lopp...

Och jag har sålt Minimus

Tack Christer, får bli ett par UK 8.5

Spännande Erik. Berätta gärna när du provat. Har själv Lunaracer, som jag gillar. Men kanske ska ta det ett steg till (mindre uppbyggd).

När jag köpte NB MT110 som också bygger på minimus-lästen gick jag upp en hel storlek mot vad jag brukar ha (brukar oftast köra Inov-8 i UK8) och de sitter bra. Kommer beställa ett par MT00 snart också och tar jag en halv storlek större eftersom jag vill

Tibor: har dom i handen nu. Blev ett par MT00 också, som verkar vara ett par mm större en MR00.

Var faktiskt och kollade på löpbandet i Oslo innan jag stack till Sverige. NOK 1,200 för ett par MR00. Galet pris.

Tyvärr har jag fått skavsår på bägge fötte