Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har samma storlek i skor även på maraton. Vill man springa på lite så är det inte så kul om det glappar. Har aldrig upplevt några problem men jag är rätt säker på att jag skulle få problem om jag gick upp en hel storlek.

Innan man bestämmer sig för att välja större skostorlek så behöver man ta reda på vilken del av skon som är "för liten". Det är inte alls säkert att det är utrymmet framför tårna som är begränsande.

För mig så har jag inte upplevt att fötterna sväller u

Jag håller med Jan, det är oftast området kring tårna som är mitt problem, inte att foten sväller så mycket. Däremot tycker jag att det är skönt att kunna byta skor på längre lopp och då gå upp nån storlek. Är man öm i fötterna så kan det göra susen att b

Mitt sista lopp ifjol var första gången på allvar jag bytte skor. Sprang med ett ganska nytt par och kände att jag inte hade trimmat hålen på skorna tillräckligt. Istället för att börja klippa i skorna så valde jag att byta till mina gamla "tävlings"skor

Jag behöver skor som är rymliga på både längden, bredden och höjden. Efter att ha testat igenom ett stort urval av marknadens modeller hittade jag äntligen dessa:

BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/32070000-32079999/640x480/32072926.jpg?0

H

Mikael, nu tycker jag du har lite fel! För det första var 50km rätt långt att ha som gräns och för det andra har det väl ffa med tiden att göra och säkerligen värmen men inte så mycket distansen i sig?

Och som sagt, jag märkte en klar skillnad då jag, so

Håller i stort med dig Mikael om din sista kommentar. När det gäller svällning av foten så är det samma storlek som gäller för en mil som för fem mil såvidare inte förhållandena är extrema, typ kraftig värme som hinner rubba saltbalansen.

Att den sko ma

Jag hävdar fortfarande att det är tiden och inte sträckan som är avgörande!

Edit: Eller iaf huvudsaken

50km är bara långt om man aldrig springer längre än så. Mikael sprang inte dubbelmarathon eller trippelmarathon i Espo, utan 4 gånger marathondistansen. I det perspektivet blir 50km ganska lite.

Dessutom är det ju hans personliga åsikt, hur kan han ha fe

Låter rimligt att tiden kommer in. Att promenera 5 mil kan ta 10 timmar. På den tiden hinner mycket hända. Även vid kortare promenader har det funnits diskussioner här (eller om det var på jogg.se) som tagit upp att fingrar sväller.