Quote from Guest on 12 May 2009, 13:35Nu när jag äntligen har börjat jogga så gick jag till bibblan och lånade Löparens nya handbok, från Iform. De skriver bland mycket annat om stretching.
Bilden jag har och alltid har haft av löpare är folk som både stretchar efter uppvärmningen och efter
Nu när jag äntligen har börjat jogga så gick jag till bibblan och lånade Löparens nya handbok, från Iform. De skriver bland mycket annat om stretching.
Bilden jag har och alltid har haft av löpare är folk som både stretchar efter uppvärmningen och efter
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 13:45Jag stretchar oftast inte så mycket i samband med löpning. Bara lite vader och baksida lår efteråt.
Jag stretchar en del separat däremot. Syftet är att hålla mig smidig i den mån det går som man +30 år. Anledningen till det är att jag är fotbollsmålvakt
Jag stretchar oftast inte så mycket i samband med löpning. Bara lite vader och baksida lår efteråt.
Jag stretchar en del separat däremot. Syftet är att hålla mig smidig i den mån det går som man +30 år. Anledningen till det är att jag är fotbollsmålvakt
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 13:46Jag stretchar efter uppvärmningen och efter löppasset!
Edit: Mest benen får sig en omgång
Jag stretchar efter uppvärmningen och efter löppasset!
Edit: Mest benen får sig en omgång
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 13:54Nope, stretchar aldrig. (Vilket inte är helt sant för jag gör det efter spinning då det ju är kollektiv stretch. Men det ser mest ut som jag stretchar, lite för syns skull.) Visserligen är jag väl lite orörlig så därför kanske jag skulle. Men tittar man p
Nope, stretchar aldrig. (Vilket inte är helt sant för jag gör det efter spinning då det ju är kollektiv stretch. Men det ser mest ut som jag stretchar, lite för syns skull.) Visserligen är jag väl lite orörlig så därför kanske jag skulle. Men tittar man p
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 13:55Jag stretchar efter passet.
Jag stretchar efter passet.
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:02Jag stretchar höftböjaren lite före och lite rygg också, men annars kör jag mest uppmjukande rörliga övningar som benböj med ett kvastskaft över huvudet och lite annat. Efteråt försöker jag stretcha lite vader, baksida lår, höftböjare, rumpa/höft och ibla
Jag stretchar höftböjaren lite före och lite rygg också, men annars kör jag mest uppmjukande rörliga övningar som benböj med ett kvastskaft över huvudet och lite annat. Efteråt försöker jag stretcha lite vader, baksida lår, höftböjare, rumpa/höft och ibla
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:02Jag tyckte mig minnas att jag läst några artiklar som ifrågasatte nyttan med stretching och så hade jag ett svagt minne av en undersökning (hopptest) som visade på försämrat resultat efter stretching. Googlandes på några väl valda sökord hittade jag det h
Jag tyckte mig minnas att jag läst några artiklar som ifrågasatte nyttan med stretching och så hade jag ett svagt minne av en undersökning (hopptest) som visade på försämrat resultat efter stretching. Googlandes på några väl valda sökord hittade jag det h
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:03Slutade stretcha helt under 2008. Inte märkt någon skillnad alls.
Slutade stretcha helt under 2008. Inte märkt någon skillnad alls.
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:04Jag stretchar alltid efter att jag har löptränat. Främst vader, men också framsida, baksida och insida lår. Jag stretchar alltid, oavsett vad jag tränat, av den enkla anledningen att för mig känns kroppen alltid bättre och mjukare efter att jag har stretc
Jag stretchar alltid efter att jag har löptränat. Främst vader, men också framsida, baksida och insida lår. Jag stretchar alltid, oavsett vad jag tränat, av den enkla anledningen att för mig känns kroppen alltid bättre och mjukare efter att jag har stretc
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:22Jag stretchar efter uppvärmning och efter genomfört löppass. Anledningen är att få upp, eller bibehålla rörligheten i musklerna. Har missat att stretcha efteråt ibland och då är jag betydligt stelare när jag efter någon timmas stillasittande vid datorn re
Jag stretchar efter uppvärmning och efter genomfört löppass. Anledningen är att få upp, eller bibehålla rörligheten i musklerna. Har missat att stretcha efteråt ibland och då är jag betydligt stelare när jag efter någon timmas stillasittande vid datorn re