Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:28Jag stretchar efter uppvärmningen och efter passet. Efter långpass (>25 km) är jag klart försiktigare med stretchen och lägger ibland till en mindre stretch efter några timmar. Om jag missar stretchen får jag lätt problem med ryggen och ibland även förvar
Jag stretchar efter uppvärmningen och efter passet. Efter långpass (>25 km) är jag klart försiktigare med stretchen och lägger ibland till en mindre stretch efter några timmar. Om jag missar stretchen får jag lätt problem med ryggen och ibland även förvar
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:36stretchar nästan aldrig. men jag brukar gå en stund efter löpturen. Stretchar ibland om jag känner mig stel, men det behöver inte ha något med träningen att göra..
stretchar nästan aldrig. men jag brukar gå en stund efter löpturen. Stretchar ibland om jag känner mig stel, men det behöver inte ha något med träningen att göra..
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 14:59Stretchar alltid 5-10 minuter efter löpning. Vågar inte sluta med det 😉
Stretchar alltid 5-10 minuter efter löpning. Vågar inte sluta med det 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 15:05Ger numera fan i att stretcha
Ger numera fan i att stretcha
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 15:08Så här stretchar jag: http://callerobertsson.blogspot.com/2009/04/caveman-stretch-efter-morgonpass-i.html
Så här stretchar jag: http://callerobertsson.blogspot.com/2009/04/caveman-stretch-efter-morgonpass-i.html
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 15:58Jag brukar stretcha efter att jag sprungit. Gärna nån gång under dagen, även de dagar jag inte springer. Då är det röven + baksida lår jag stretchar (vet inte vad det heter på fint språk.)
Känner mig inte alls lika stel efter löpning om jag stretchar eft
Jag brukar stretcha efter att jag sprungit. Gärna nån gång under dagen, även de dagar jag inte springer. Då är det röven + baksida lår jag stretchar (vet inte vad det heter på fint språk.)
Känner mig inte alls lika stel efter löpning om jag stretchar eft
Quote from Bjarne Lewin on 12 May 2009, 16:05Jag stretchar ytliga och djupa vadmuskeln, höftböjaren, baksida lår, framsida lår och gumpen. På sista tiden har jag observerat att gumpen och baksida lår blivit kortare. Jag är lite rädd för att det kanske kan ställa till med något... men än så länge mår
Jag stretchar ytliga och djupa vadmuskeln, höftböjaren, baksida lår, framsida lår och gumpen. På sista tiden har jag observerat att gumpen och baksida lår blivit kortare. Jag är lite rädd för att det kanske kan ställa till med något... men än så länge mår
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 16:07Tanken bakom att värma upp är att starta kroppen på ett bra sätt. Bland annat är det bra om lederna hinner börja öka produktionen av ledvätska, blodcirkulationen behöver trappas upp och rätt energigivande processer behöver startas i kroppen. Det kan ta al
Tanken bakom att värma upp är att starta kroppen på ett bra sätt. Bland annat är det bra om lederna hinner börja öka produktionen av ledvätska, blodcirkulationen behöver trappas upp och rätt energigivande processer behöver startas i kroppen. Det kan ta al
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 16:07@malin Gluteus maximus...heter det 😉
@malin Gluteus maximus...heter det 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 16:08..tror att latheten vad gäller stretching är en gravt underskattad skadeorsak. Det handlar om att lägga 5 till 10 min efter passet, och att tappa rörlighet eller spänst är bullshit rakt av. Kika på alla spänstgrenar, eller helt enkelt på kampsportare.
Ma
..tror att latheten vad gäller stretching är en gravt underskattad skadeorsak. Det handlar om att lägga 5 till 10 min efter passet, och att tappa rörlighet eller spänst är bullshit rakt av. Kika på alla spänstgrenar, eller helt enkelt på kampsportare.
Ma