Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag stretchar efter uppvärmningen och efter passet. Efter långpass (>25 km) är jag klart försiktigare med stretchen och lägger ibland till en mindre stretch efter några timmar. Om jag missar stretchen får jag lätt problem med ryggen och ibland även förvar

stretchar nästan aldrig. men jag brukar gå en stund efter löpturen. Stretchar ibland om jag känner mig stel, men det behöver inte ha något med träningen att göra..

Stretchar alltid 5-10 minuter efter löpning. Vågar inte sluta med det 😉

Ger numera fan i att stretcha

Så här stretchar jag: http://callerobertsson.blogspot.com/2009/04/caveman-stretch-efter-morgonpass-i.html

Jag brukar stretcha efter att jag sprungit. Gärna nån gång under dagen, även de dagar jag inte springer. Då är det röven + baksida lår jag stretchar (vet inte vad det heter på fint språk.)
Känner mig inte alls lika stel efter löpning om jag stretchar eft

Jag stretchar ytliga och djupa vadmuskeln, höftböjaren, baksida lår, framsida lår och gumpen. På sista tiden har jag observerat att gumpen och baksida lår blivit kortare. Jag är lite rädd för att det kanske kan ställa till med något... men än så länge mår

Tanken bakom att värma upp är att starta kroppen på ett bra sätt. Bland annat är det bra om lederna hinner börja öka produktionen av ledvätska, blodcirkulationen behöver trappas upp och rätt energigivande processer behöver startas i kroppen. Det kan ta al

@malin Gluteus maximus...heter det 😉

..tror att latheten vad gäller stretching är en gravt underskattad skadeorsak. Det handlar om att lägga 5 till 10 min efter passet, och att tappa rörlighet eller spänst är bullshit rakt av. Kika på alla spänstgrenar, eller helt enkelt på kampsportare.

Ma