Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mina stretchpass ligger på 30-60 min. Efter löpning blir det 5 min.

Min stretch efter uppvärmningen tar knappt 2 minuter, efteråt tar jag längre tid på mig.

...och om jag slänger in ordet "töj" då? Att töja är det att stretcha?

Annika - språknördar lite.

torkar man sig i samband med bajsning?

Calle R: caveman-stretch verkar inte så dumt. Med den ställningen får man stretch på flera muskler på en och samma gång. 😀

Jag tror på att man ska testa sig fram vad som känns rätt för en själv. För mig är det att stretcha direkt efter ett träningspass,

Min kiropraktor sa till mig att det ger bäst effekt att stretcha när muskeln är kall, annars blir det bara en gumminbandseffekt av det hela.

Jag gör olika från gång till gång. Ibland kan jag stanna en liten stund och stretcha mitt i passet (gäller mina v

"bäst effekt" ? Hmm. Beror på syftet med stretchingen. Om det är som i mitt fall att behålla rörligheten görs det lämpligtvis när musklerna är uppvärmda. Vill man däremot tänja ut musklerna så de bli längre kan jag tänka mig att det är lämpligare att göra

Slutade också stretcha helt under förra året.
Mest för att det tråkade ut mig.

Jag kan inte gå ner i split. (Vad jag vet.)
Men har inte märkt någon negativ effekt av ickestretchingen.

Jag tänjer efter varje uppvärmning, men stretchar bara vaderna väldigt lätt efter kvalitetspassen för att det känns skönt.

Efter långpassen (max 2 mil) stretchar jag aldrig. Har märkt att jag varken är stelare eller får träningsvärk om jag låter bli. Där

Jag har hört att man ska stretch det sista man gör, alltså inte när man har värmt upp (då är det töj som gäller). Anledningen ska vara att musklerna blir svagare av strech och att skaderisken ökar.