Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 22:52Jag har stretchat i perioder, tex när jag försökte få bort mitt ITB-problem (löparknä). Det hjälpte, så till vida att jag kunde stanna i löpningen när det gjorde ont, stretcha utsida lår, och fortsätta springa. Repetera till utmattning. 🙂
I min ungdom
Jag har stretchat i perioder, tex när jag försökte få bort mitt ITB-problem (löparknä). Det hjälpte, så till vida att jag kunde stanna i löpningen när det gjorde ont, stretcha utsida lår, och fortsätta springa. Repetera till utmattning. 🙂
I min ungdom
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 23:06Har oxå haft problem med inflammation i piriformis. Stretching har hjälpt mig och akupunktur var en höjdare (men mest för att bli av med smärtan under några timmar, kanske skulle behövas kontinuerligt för att hjälpa i längden). Men vila och stretching har
Har oxå haft problem med inflammation i piriformis. Stretching har hjälpt mig och akupunktur var en höjdare (men mest för att bli av med smärtan under några timmar, kanske skulle behövas kontinuerligt för att hjälpa i längden). Men vila och stretching har
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 00:56Nej.
Nej.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 05:49Jag strechar! Skönt efter passet och sen känns det mindre från kroppen vid nästa pass (t+)
Jag strechar! Skönt efter passet och sen känns det mindre från kroppen vid nästa pass (t+)
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 07:05Ytterst sällan.
Ytterst sällan.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 07:07Aldrig före, alltid efter - funkar bäst för mig.
Aldrig före, alltid efter - funkar bäst för mig.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 07:09Jag tillhör också The Non-Stretching Generation.
Stretching ger sladdriga muskler. Det har man ingen glädje av vid löpning.
Jag tillhör också The Non-Stretching Generation.
Stretching ger sladdriga muskler. Det har man ingen glädje av vid löpning.
Quote from Jonny Persson on 4 October 2010, 07:51Mikael: Och du tror inte att ökad rörlighet kan vara till nytta om man ska springa snabbt?
Det finns många myter om stretching och den tråkiga sanningen är nog att för vissa hjälper det, för andra stjälper det och för många så gör det varken till eller f
Mikael: Och du tror inte att ökad rörlighet kan vara till nytta om man ska springa snabbt?
Det finns många myter om stretching och den tråkiga sanningen är nog att för vissa hjälper det, för andra stjälper det och för många så gör det varken till eller f
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 07:54Det har väl att göra med vad man gör annars i livet? Håller man på med annan träning som främjar rörlighet så behöver man säkert inte oroa sig.
Själv tycker jag det är skönt att stretcha lite efter löpning. Lite lagom, inte så att jag blir vig...
Det har väl att göra med vad man gör annars i livet? Håller man på med annan träning som främjar rörlighet så behöver man säkert inte oroa sig.
Själv tycker jag det är skönt att stretcha lite efter löpning. Lite lagom, inte så att jag blir vig...
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 08:36Mitt uttalande var lite tillspetsat men det finns nog en övertro på och en okunskap kring stretching idag. Här är lite ite kontrollfrågor som man bör kunna besvara innan man stretchar.
1. Vad bidrar bäst till ökad rörlighet, stretching eller tänjning?
2
Mitt uttalande var lite tillspetsat men det finns nog en övertro på och en okunskap kring stretching idag. Här är lite ite kontrollfrågor som man bör kunna besvara innan man stretchar.
1. Vad bidrar bäst till ökad rörlighet, stretching eller tänjning?
2