Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 09:22Så Mikael, kort sagt ska vi alla utbilda oss till stretch-experter innan vi får stretcha?
När jag började träna så var det genom gympa-pass i gymnastikhallen där jag bodde. Typ F&S fast inte just dem. Sådana pass har i princip alltid stretch och det var
Så Mikael, kort sagt ska vi alla utbilda oss till stretch-experter innan vi får stretcha?
När jag började träna så var det genom gympa-pass i gymnastikhallen där jag bodde. Typ F&S fast inte just dem. Sådana pass har i princip alltid stretch och det var
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 09:42Var på föredrag inför Lidingö och han som pratade där förespråkade definitivt både stretching och gympa. För att kunna fortsätta springa med god hållning och annat. Jag gör faktiskt inte så stor skillnand på tänja och stretcha ...
Sedan var jag hos massör
Var på föredrag inför Lidingö och han som pratade där förespråkade definitivt både stretching och gympa. För att kunna fortsätta springa med god hållning och annat. Jag gör faktiskt inte så stor skillnand på tänja och stretcha ...
Sedan var jag hos massör
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 10:20Jackie, OK. För den som inte vill vara expert räcker det med att besvara en av frågorna. Välj själv vilken.
Däremot avkräver den som rekommenderar mig att stretcha att kunna leverera fler svar.
Jackie, OK. För den som inte vill vara expert räcker det med att besvara en av frågorna. Välj själv vilken.
Däremot avkräver den som rekommenderar mig att stretcha att kunna leverera fler svar.
Quote from Jonny Persson on 4 October 2010, 10:27Jag tror ingen kan rekommendera dig att stretcha utan att veta hur din kropp funkar Mikael. Men du får skilja på dynamisk respektive statisk stretching i din frågeställning. Att statiskt stretcha varma muskler ser jag ingen mening med alls. Men det är jag
Jag tror ingen kan rekommendera dig att stretcha utan att veta hur din kropp funkar Mikael. Men du får skilja på dynamisk respektive statisk stretching i din frågeställning. Att statiskt stretcha varma muskler ser jag ingen mening med alls. Men det är jag
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 11:05Jo, jag träffar ofta gymledare och sjukgymnaster som generellt rekommenderar stretching till alla som tränar utan att veta något om varje individs förutsättningar.
Gruppträningspass avslutas regelmässigt med en stretchingsession för samtliga.
En sjukgy
Jo, jag träffar ofta gymledare och sjukgymnaster som generellt rekommenderar stretching till alla som tränar utan att veta något om varje individs förutsättningar.
Gruppträningspass avslutas regelmässigt med en stretchingsession för samtliga.
En sjukgy
Quote from Jonny Persson on 4 October 2010, 11:07My bad Mikael. Jag menar att ingen borde rekommendera dig att stretcha utan att känna just din kropp.
My bad Mikael. Jag menar att ingen borde rekommendera dig att stretcha utan att känna just din kropp.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 17:46Som Marcus säger så handlar det om att känna sin kropp, inte vad man rekommenderar andra till att göra/inte göra. Jag tror att det finns människor som är helt annorlunda från mig, där stretching inte fungerar alls. Konstigt vore det om vi alla var lika fa
Som Marcus säger så handlar det om att känna sin kropp, inte vad man rekommenderar andra till att göra/inte göra. Jag tror att det finns människor som är helt annorlunda från mig, där stretching inte fungerar alls. Konstigt vore det om vi alla var lika fa
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 18:44Tyvärr är det inte lätt att lära sig vad som är skadeundvikande eller skadealstrande med en(1) försöksperson. Processen är för långsam och slumpmässig. Bara för att man inte är skadad, gör man inte rätt, och vice versa.
Tyvärr är det inte lätt att lära sig vad som är skadeundvikande eller skadealstrande med en(1) försöksperson. Processen är för långsam och slumpmässig. Bara för att man inte är skadad, gör man inte rätt, och vice versa.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 18:45Kanske jag var dum som ställde frågan i en gammal tråd, men ändå. Ingen som vet någon undersökning om stretcning i samband med falsk ischias?
Kanske jag var dum som ställde frågan i en gammal tråd, men ändå. Ingen som vet någon undersökning om stretcning i samband med falsk ischias?
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 18:50Här var föresten bra information, på ett oväntat forum. 🙂
http://www.zatzy.com/fragor-svar/347068-stretchoevningar-ischias.html
Här var föresten bra information, på ett oväntat forum. 🙂
http://www.zatzy.com/fragor-svar/347068-stretchoevningar-ischias.html