Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 19:13"resultat" funkar.
Jag får/fick stelhet av stretchningen, kanske för att jag gjorde fel.
"resultat" funkar.
Jag får/fick stelhet av stretchningen, kanske för att jag gjorde fel.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 19:16Tack Magnus, fick en tillfällig minnesförlust där!
Tack Magnus, fick en tillfällig minnesförlust där!
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 09:59Jag tror så här, för egen del:
Om jag lyckas komma i form för att springa medeldistans och lång sprint till våren, är det en fördel för mig om jag blir lite rörligare. Särskilt på 400, men även 800 och kicken(?) på 1500. Definitivt på långa häcken och ev
Jag tror så här, för egen del:
Om jag lyckas komma i form för att springa medeldistans och lång sprint till våren, är det en fördel för mig om jag blir lite rörligare. Särskilt på 400, men även 800 och kicken(?) på 1500. Definitivt på långa häcken och ev
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 11:55Jag tror tvärtom att ökad (över-)rörlighet kan vara ett problem om man försöker bli snabbare. Det du ökar i rörelseomfång genom att dra sönder dina muskefästen och ledband förlorar du i dynamik/explosivitet.
Jag stretchade ganska flitigt fram till för t
Jag tror tvärtom att ökad (över-)rörlighet kan vara ett problem om man försöker bli snabbare. Det du ökar i rörelseomfång genom att dra sönder dina muskefästen och ledband förlorar du i dynamik/explosivitet.
Jag stretchade ganska flitigt fram till för t
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:42Jag har inte läst allt som ni skrivit ovan, men jag märker att ju mer jag strechar ju mindre skadar jag mig. Framförallt så är det en enorm skillnad om jag är skadad. Då är det ett måste att strecha. Smärtorna kan t o m försvinna eller åtminstone hållas u
Jag har inte läst allt som ni skrivit ovan, men jag märker att ju mer jag strechar ju mindre skadar jag mig. Framförallt så är det en enorm skillnad om jag är skadad. Då är det ett måste att strecha. Smärtorna kan t o m försvinna eller åtminstone hållas u
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 12:52Jag tror - som jag kanske skrev ovan - att det är omöjligt att utföra tester på sig själv om vad som funkar. Det är för mycket som varierar över tiden, och för mycket placebo-effekt.
Den sistnämnda menar jag däremot betyder att man skall göra det man tro
Jag tror - som jag kanske skrev ovan - att det är omöjligt att utföra tester på sig själv om vad som funkar. Det är för mycket som varierar över tiden, och för mycket placebo-effekt.
Den sistnämnda menar jag däremot betyder att man skall göra det man tro
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 22:26Den här diskussionen har fått mig att fundera över skillnaden mellan stretchning och tänjning... Har funderat ett tag på om stretchningen verkligen gör någon nytta för mig (tränar i perioder och är ständigt lika stel).
Jag tycker det är skönt att sträcka
Den här diskussionen har fått mig att fundera över skillnaden mellan stretchning och tänjning... Har funderat ett tag på om stretchningen verkligen gör någon nytta för mig (tränar i perioder och är ständigt lika stel).
Jag tycker det är skönt att sträcka
Quote from Catharina Brattlin on 7 October 2010, 22:42Drar man sönder muskelfästen och ledband när man stretchar/tänjer gör man fel! Då har jag full förståelse för att man ratar något, som för många andra har betytt mycket, och kanske konstaterar att stretching är både skadligt och onödigt.
Själv brukar jag
Drar man sönder muskelfästen och ledband när man stretchar/tänjer gör man fel! Då har jag full förståelse för att man ratar något, som för många andra har betytt mycket, och kanske konstaterar att stretching är både skadligt och onödigt.
Själv brukar jag
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 22:46Håller nog med Sylvia där, det ska kännas men inte slita sönder något. Tar man i så det gör ont gör man fel. Antagligen har man då för bråttom, drar ut muskeln snabbare och hårdare än den är redo för vilket skapar en motsatt effekt (muskeln kontraherar i
Håller nog med Sylvia där, det ska kännas men inte slita sönder något. Tar man i så det gör ont gör man fel. Antagligen har man då för bråttom, drar ut muskeln snabbare och hårdare än den är redo för vilket skapar en motsatt effekt (muskeln kontraherar i
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 07:41Jo jag minns en danslärare som strängt varnade för dumheter som att kalldemonstrera split i sovrummet för pojkvännen och pang så kunde muskeln vara av ...
Jo jag minns en danslärare som strängt varnade för dumheter som att kalldemonstrera split i sovrummet för pojkvännen och pang så kunde muskeln vara av ...