Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 08:24Jag stretchar medan jag springer för att spara tid.
Jag stretchar medan jag springer för att spara tid.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 08:55Min poäng var bara att antingen drar man sönder något eller så gör det i allt väsentligt ingen skillnad. *Muskeln* blir inte längre av stretching. *Senan* blir inte längre av stretching. Det enda man kan hoppas på att förlänga är de strukturer som har til
Min poäng var bara att antingen drar man sönder något eller så gör det i allt väsentligt ingen skillnad. *Muskeln* blir inte längre av stretching. *Senan* blir inte längre av stretching. Det enda man kan hoppas på att förlänga är de strukturer som har til
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 09:07Robert, Du skriver att "*senan* blir inte längre av stretching" samtidigt som Du säger att "det enda man kan hoppas på att förlänga är de strukturer som har till uppgift att stödja musklerna".
Säger Du inte emot Dig själv lite där? Senorna ska ju vara ti
Robert, Du skriver att "*senan* blir inte längre av stretching" samtidigt som Du säger att "det enda man kan hoppas på att förlänga är de strukturer som har till uppgift att stödja musklerna".
Säger Du inte emot Dig själv lite där? Senorna ska ju vara ti
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 09:18Möjligt. Det jag har sett är nån rätt kul studie där man försökte mäta förlängningen i en hälsena, tror jag det var, genom att belasta den. Den blev inte ett jota längre, trots att man hängde ett halvt ton i den. Kan dock tänka mig att plattare strukturer
Möjligt. Det jag har sett är nån rätt kul studie där man försökte mäta förlängningen i en hälsena, tror jag det var, genom att belasta den. Den blev inte ett jota längre, trots att man hängde ett halvt ton i den. Kan dock tänka mig att plattare strukturer
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 09:39Och därför finns hälsenerupturer dokumenterade.
Jag tror dessutom att den, med hälseneproblematik, är medveten om att det inte är just senan i sig som är problemet, utan den vidhängda muskulaturen (i detta fallet vadmusklerna) och stretchar därför den.
Och därför finns hälsenerupturer dokumenterade.
Jag tror dessutom att den, med hälseneproblematik, är medveten om att det inte är just senan i sig som är problemet, utan den vidhängda muskulaturen (i detta fallet vadmusklerna) och stretchar därför den.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 10:06Ok för att det inte är skadligt om det görs rätt, men vad gör det för nytta? Det verkar hyfsat välbelagt att det inte är tal om någon muskelförlängning iaf.
Ok för att det inte är skadligt om det görs rätt, men vad gör det för nytta? Det verkar hyfsat välbelagt att det inte är tal om någon muskelförlängning iaf.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 10:12Det är tråkigt att stretcha också, väldigt tråkigt. Nästan lika tråkigt som armhävningar och situps.
Det är tråkigt att stretcha också, väldigt tråkigt. Nästan lika tråkigt som armhävningar och situps.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 10:13Fick nyligen en intressant lärdom: Stukade fötter leder ofta till mindre rörlighet i fotleden. sladdrigt i sidled ja, men ansträngningen att hålla foten "rätt" efter skada leder ofta till stelhet på den andra ledden.
Fick nyligen en intressant lärdom: Stukade fötter leder ofta till mindre rörlighet i fotleden. sladdrigt i sidled ja, men ansträngningen att hålla foten "rätt" efter skada leder ofta till stelhet på den andra ledden.
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 10:24Allt har en nytta för den som upplever att det gör nytta. Oavsett välbelagda studier.
För Dig gör det ingen nytta kanske, men för mig har bra vad-och underbensstretching gjort abnorm skillnad. Både enligt mig själv och enligt min massör, som jag har gått
Allt har en nytta för den som upplever att det gör nytta. Oavsett välbelagda studier.
För Dig gör det ingen nytta kanske, men för mig har bra vad-och underbensstretching gjort abnorm skillnad. Både enligt mig själv och enligt min massör, som jag har gått
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 10:27Känns det bra så är det säkert bra, Sylvia. Men det strider ju lite mot det där du sa om att veta vad man gör, eller?
Känns det bra så är det säkert bra, Sylvia. Men det strider ju lite mot det där du sa om att veta vad man gör, eller?