Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 11:12(Från Lady G:s länk)
"Stretchings fördelar är vetenskapligt väl dokumenterat."
Verkligen?
(Från Lady G:s länk)
"Stretchings fördelar är vetenskapligt väl dokumenterat."
Verkligen?
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 11:32Tja, det får stå för dr Dan Leijonwall, han nämner någon studie i en annan fråga "Detta förebygger i hög grad skador och förbättar rörelseförmågan, vilket är vist i flera avhandlingar(bl a av Jan Ekstrand för mer än 10 år sedan). Det finns en bra bok om s
Tja, det får stå för dr Dan Leijonwall, han nämner någon studie i en annan fråga "Detta förebygger i hög grad skador och förbättar rörelseförmågan, vilket är vist i flera avhandlingar(bl a av Jan Ekstrand för mer än 10 år sedan). Det finns en bra bok om s
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 12:12Snälla Robert, tro mig, jag vet vad jag gör, så något annat antagande från Din sida behöver Du inte göra här. Jag vet både hur göra och varför jag gör det, så...
Din teori om att man sliter sönder saker och ting är helt felaktig, om man gör på rätt sätt.
Snälla Robert, tro mig, jag vet vad jag gör, så något annat antagande från Din sida behöver Du inte göra här. Jag vet både hur göra och varför jag gör det, så...
Din teori om att man sliter sönder saker och ting är helt felaktig, om man gör på rätt sätt.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 14:46När jag tränat riktigt hårt så känns det som om musklerna har blivit kortare, gäller speciellt hamstrings. Då känns det bra att köra en lätt stretch samtidigr som jag försöker slappna av. Jag blir mjukare och smidigare och får större rörlighet. Skulle det
När jag tränat riktigt hårt så känns det som om musklerna har blivit kortare, gäller speciellt hamstrings. Då känns det bra att köra en lätt stretch samtidigr som jag försöker slappna av. Jag blir mjukare och smidigare och får större rörlighet. Skulle det
Quote from Elias Engqvist on 8 October 2010, 14:57Det enda som stretching gör är att man genererar en endorfinutsöndring - vilket ju kan vara trevligt och då känns det som om det har blivit bättre.
Sen ska man skilja på stretching och tänjning.
Dansare tänjer sig. Löpare stretchar...
Att man blivit s
Det enda som stretching gör är att man genererar en endorfinutsöndring - vilket ju kan vara trevligt och då känns det som om det har blivit bättre.
Sen ska man skilja på stretching och tänjning.
Dansare tänjer sig. Löpare stretchar...
Att man blivit s
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 15:49Du är ursäktad, Robert. 😉
Att Du inte tror på att jag inte vet vad jag gör rör mig faktiskt inte i ryggen ett dugg. Vilka av mina argument som motsäger mitt kunnande vet jag inte. Det jag vet är att den stretching och den rörlighetsträning jag själv sys
Du är ursäktad, Robert. 😉
Att Du inte tror på att jag inte vet vad jag gör rör mig faktiskt inte i ryggen ett dugg. Vilka av mina argument som motsäger mitt kunnande vet jag inte. Det jag vet är att den stretching och den rörlighetsträning jag själv sys
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 15:51Sylvia: (t+) som gammal kampsportare, judo, så kan jag bara hålla med.
Sylvia: (t+) som gammal kampsportare, judo, så kan jag bara hålla med.
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 15:52Christer, det sista Du skriver håller jag helt med om. Alternativet är att träna allsidigt så att obalanser inte uppstår.
Jag blev t ex av med TVÅ löparknän genom att träna gluteus medius, istf att stretcha och kavla IT-bandet, som många rekommenderar.
Christer, det sista Du skriver håller jag helt med om. Alternativet är att träna allsidigt så att obalanser inte uppstår.
Jag blev t ex av med TVÅ löparknän genom att träna gluteus medius, istf att stretcha och kavla IT-bandet, som många rekommenderar.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 15:52Bästa receptet till musklerna vid hård träning heter compex och fungerar underbart. Det håller musklerna mjuka, utan att man behöver dra sönder något.
Likt Robert har jag efter konstaterad överrörlighet helt sluta med att stretcha och sedan den dagen var
Bästa receptet till musklerna vid hård träning heter compex och fungerar underbart. Det håller musklerna mjuka, utan att man behöver dra sönder något.
Likt Robert har jag efter konstaterad överrörlighet helt sluta med att stretcha och sedan den dagen var
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 16:44Överrörlighet/hypermobilitet är ett tillstånd, som oftast kommer av alltför hög belastning på ledbanden i ytterlägena upprepade gånger. Tydligen finns en viss genetik bakom också, och fler kvinnor är drabbade än män. Jag antar att det beror på hormonella
Överrörlighet/hypermobilitet är ett tillstånd, som oftast kommer av alltför hög belastning på ledbanden i ytterlägena upprepade gånger. Tydligen finns en viss genetik bakom också, och fler kvinnor är drabbade än män. Jag antar att det beror på hormonella