Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 20:41Det är nog inte helt ovanligt här i Sverige heller. Jag tycker dock att det är viktigt att, om man ska träna andra så ska adekvat utbildning genomföras och kunskaperna förmedlas till de tränande. Det handlar inte enkom om intervaller, tröskelträning och V
Det är nog inte helt ovanligt här i Sverige heller. Jag tycker dock att det är viktigt att, om man ska träna andra så ska adekvat utbildning genomföras och kunskaperna förmedlas till de tränande. Det handlar inte enkom om intervaller, tröskelträning och V
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 21:23Vill bara på peka vad naturen själv gör?? Tänk bara katten som vaknar! Vad gör den ?? Ja visst den Stretchar sig innan den börjar ditt dagliga aktivitet.!??
Vad ska vi lära om det??? (#)
Vill bara på peka vad naturen själv gör?? Tänk bara katten som vaknar! Vad gör den ?? Ja visst den Stretchar sig innan den börjar ditt dagliga aktivitet.!??
Vad ska vi lära om det??? (#)
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 21:30Att katter är katter och människor är människor och går inte att jämföra!
Att katter är katter och människor är människor och går inte att jämföra!
Quote from Elias Engqvist on 8 October 2010, 21:30Att katter gör så - inget annat.
Katter slickar sig också i ändan - vad drar du för slutsatser? 🙂
Att katter gör så - inget annat.
Katter slickar sig också i ändan - vad drar du för slutsatser? 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 21:32Mikael, hade Du nån länk till det Du säger? Att skadorna har ökat sen stretchingen blev allmänt förekommande och till och med obligatorisk i gruppträning?
Jag hade faktiskt ingen aning om det och skulle gärna vilja läsa mer om det.
Mikael, hade Du nån länk till det Du säger? Att skadorna har ökat sen stretchingen blev allmänt förekommande och till och med obligatorisk i gruppträning?
Jag hade faktiskt ingen aning om det och skulle gärna vilja läsa mer om det.
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 21:33Haha haha!!! Har inte provat! 😉
Haha haha!!! Har inte provat! 😉
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 21:38Nja, katter har ett naturligt avsevärt större rörelseomfång än vad människor har och är inte i närheten av en belastning i ändläget på det sätt man gör när man stretchar.
I övrigt kan jag bara konstatera att debatten kommit ett helt varv runt: Stretchin
Nja, katter har ett naturligt avsevärt större rörelseomfång än vad människor har och är inte i närheten av en belastning i ändläget på det sätt man gör när man stretchar.
I övrigt kan jag bara konstatera att debatten kommit ett helt varv runt: Stretchin
Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 21:49Själv dricker jag rött vin. Mumma för musklerna det också.
Likväl som vi "stretchtalibaner" inte har något vettigt att komma med, verkar Ni "antistretchtalibaner" inte heller komma med något, som vi verkar tycka är vettigt. "Egna erfarenheter" klingar i
Själv dricker jag rött vin. Mumma för musklerna det också.
Likväl som vi "stretchtalibaner" inte har något vettigt att komma med, verkar Ni "antistretchtalibaner" inte heller komma med något, som vi verkar tycka är vettigt. "Egna erfarenheter" klingar i
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 22:07Sylvia, det finns flera undersökningar som visar att idrottsrelaterade skador i samhället ökar. Svensk idrottsmedicin har ett underlag som visar 41% mer skador de senaste 30 åren. En motsvarande undersökning i USA visar ca 50% ökning under en ungefär lika
Sylvia, det finns flera undersökningar som visar att idrottsrelaterade skador i samhället ökar. Svensk idrottsmedicin har ett underlag som visar 41% mer skador de senaste 30 åren. En motsvarande undersökning i USA visar ca 50% ökning under en ungefär lika
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 22:09Eh ja, och man kan relatera antalet drunkningsolyckor till glasskonsumption också. ergo, sluta äta glass. (#)
Eh ja, och man kan relatera antalet drunkningsolyckor till glasskonsumption också. ergo, sluta äta glass. (#)