Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är nog inte helt ovanligt här i Sverige heller. Jag tycker dock att det är viktigt att, om man ska träna andra så ska adekvat utbildning genomföras och kunskaperna förmedlas till de tränande. Det handlar inte enkom om intervaller, tröskelträning och V

Vill bara på peka vad naturen själv gör?? Tänk bara katten som vaknar! Vad gör den ?? Ja visst den Stretchar sig innan den börjar ditt dagliga aktivitet.!??

Vad ska vi lära om det??? (#)

Att katter är katter och människor är människor och går inte att jämföra!

Att katter gör så - inget annat.

Katter slickar sig också i ändan - vad drar du för slutsatser? 🙂

Mikael, hade Du nån länk till det Du säger? Att skadorna har ökat sen stretchingen blev allmänt förekommande och till och med obligatorisk i gruppträning?

Jag hade faktiskt ingen aning om det och skulle gärna vilja läsa mer om det.

Haha haha!!! Har inte provat! 😉

Nja, katter har ett naturligt avsevärt större rörelseomfång än vad människor har och är inte i närheten av en belastning i ändläget på det sätt man gör när man stretchar.

I övrigt kan jag bara konstatera att debatten kommit ett helt varv runt: Stretchin

Själv dricker jag rött vin. Mumma för musklerna det också.

Likväl som vi "stretchtalibaner" inte har något vettigt att komma med, verkar Ni "antistretchtalibaner" inte heller komma med något, som vi verkar tycka är vettigt. "Egna erfarenheter" klingar i

Sylvia, det finns flera undersökningar som visar att idrottsrelaterade skador i samhället ökar. Svensk idrottsmedicin har ett underlag som visar 41% mer skador de senaste 30 åren. En motsvarande undersökning i USA visar ca 50% ökning under en ungefär lika

Eh ja, och man kan relatera antalet drunkningsolyckor till glasskonsumption också. ergo, sluta äta glass. (#)