Quote from Catharina Brattlin on 8 October 2010, 22:28Tack Mikael, det var intressanta fakta. Men som Du själv är inne på så tror jag också att orsaken är att fler faktiskt har börjat röra på sig. Vilket i sig är en stor vinst. Om inte annat så för samhället och sjukvården...
Som Du också påpekar är ju inte
Tack Mikael, det var intressanta fakta. Men som Du själv är inne på så tror jag också att orsaken är att fler faktiskt har börjat röra på sig. Vilket i sig är en stor vinst. Om inte annat så för samhället och sjukvården...
Som Du också påpekar är ju inte
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 00:58Apropå katten så tvättar jag också rumpan - fast inte på samma sätt 😉
Men att instruera stretch är nog rätt svårt, det sprids många förvrängningar och konstiga förklaringar. Jag har som jag säkert skrivit om förut aldrig fattat vad man gör när man sträck
Apropå katten så tvättar jag också rumpan - fast inte på samma sätt 😉
Men att instruera stretch är nog rätt svårt, det sprids många förvrängningar och konstiga förklaringar. Jag har som jag säkert skrivit om förut aldrig fattat vad man gör när man sträck
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 06:43- LingLing, du kanske skulle läsa Stora strechboken.
Streching av framsidan lår, om du kan röra på knäet i detta moment gör du säkert fel, man bör ligga på en bänk/bord för fixering av benet som strechas.
Den gamla klassikern där man står upp och böjer p
- LingLing, du kanske skulle läsa Stora strechboken.
Streching av framsidan lår, om du kan röra på knäet i detta moment gör du säkert fel, man bör ligga på en bänk/bord för fixering av benet som strechas.
Den gamla klassikern där man står upp och böjer p
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 08:11Nej, jag gör inte fel enligt den expert jag träffade rätt nyligen, mer än att jag bör tänka på att hålla in magen. Den varianten du beskriver gör jag oftare numera - men inte förvandlad till balansövning som en del instruktörer har pippi på.
Jag brukar/
Nej, jag gör inte fel enligt den expert jag träffade rätt nyligen, mer än att jag bör tänka på att hålla in magen. Den varianten du beskriver gör jag oftare numera - men inte förvandlad till balansövning som en del instruktörer har pippi på.
Jag brukar/
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 08:14Jag rör alltså inte på knät i stretchläget, men jag har knät på benet som ska stretchas bakom det andra och de hade blandat ihop rådet att "hålla ihop knäna", som handlar om att knät inte ska låtas fara ut i sidled och tolkat det som att knäna ska strikt
Jag rör alltså inte på knät i stretchläget, men jag har knät på benet som ska stretchas bakom det andra och de hade blandat ihop rådet att "hålla ihop knäna", som handlar om att knät inte ska låtas fara ut i sidled och tolkat det som att knäna ska strikt
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 08:21Nästan totalt OT: Gillade en undersökning där man såg att antalet radioapparater (ja, mottagare) ökade i Sverige och under samma tid så ökade också antalet schizofrena (kan ha varit annan psykisk sjukdom, minnet falnar) personer i Sverige. Slutsats: Radia
Nästan totalt OT: Gillade en undersökning där man såg att antalet radioapparater (ja, mottagare) ökade i Sverige och under samma tid så ökade också antalet schizofrena (kan ha varit annan psykisk sjukdom, minnet falnar) personer i Sverige. Slutsats: Radia
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 09:19Det är alltid olyckligt när saker som kan vara bra för vissa blir till religion.
Månde det vara stretch, barfotalöpning lr bålstabilitetstalibanism 😉
Det är alltid olyckligt när saker som kan vara bra för vissa blir till religion.
Månde det vara stretch, barfotalöpning lr bålstabilitetstalibanism 😉
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 15:55"Om det inte gör nytta, varför stretchar dansare och gymnaster så mycket?" Har du hört talas om bindvävs stretch? Det är oftast det som gymnaster använder sig utav. Hurvida bra det är i långa loppet är ju en annan fråga. Med tanke på hur pass länge man k
"Om det inte gör nytta, varför stretchar dansare och gymnaster så mycket?" Har du hört talas om bindvävs stretch? Det är oftast det som gymnaster använder sig utav. Hurvida bra det är i långa loppet är ju en annan fråga. Med tanke på hur pass länge man k
Quote from Funbeat user on 9 October 2010, 15:59Nix, och en lite halvslarvig googling gav mig inget heller. Har du en länk, för vidare förkovring?
Nix, och en lite halvslarvig googling gav mig inget heller. Har du en länk, för vidare förkovring?
Quote from Catharina Brattlin on 9 October 2010, 17:54Anders, Du glömde LCHF. 😉
Bindvävsstretch tolkar jag som stretch/töjning av ledbanden, då dessa består av bindväv. Ingen hit mtp ledbandens uppgift - att stabilisera och hålla ihop leder.
Anders, Du glömde LCHF. 😉
Bindvävsstretch tolkar jag som stretch/töjning av ledbanden, då dessa består av bindväv. Ingen hit mtp ledbandens uppgift - att stabilisera och hålla ihop leder.