Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStrumpor vid långa pass
You need to log in to create posts and topics.

LeukoSILK

Jag får inte Leukosilk att sitta kvar lika bra som Leukoplast. Fast det kanske bara är jag som svettas för mycket om fötterna. 😀

Tack alla för utmärkta tips! Rent spontant lutar jag åt dubbla strumpor med en tunn liner närmast foten, men kommer nog att inhandla och testa även en lite tjockare ullstrumpa. Att tejpa i förväg ser jag inte som något alternativ eftersom jag inte har en

Glöm inte att smörja in fötterna innan också. Vaselin eller vanlig fotkräm fungerar för mig.

LeukoPLAST! Allt annat sitter löst om man blöter ner fötterna.

Jag har talat utan erfarenhet. Jag har aldrig tejp på fötterna, använder Leukosilk enbart som "Leukotits" och då är det en klar fördel att det är skonsammare att dra bort efter loppet. Om man har lite hår på bringan 🙂

Annars finns det hyvel till fästytorna.

AJ! (#)

Eller du menade kanske håret på bringan? Det problemet har jag inte... Jag tänkte på fötter jag...

Peter, om tejpen fäster i håret på bringan har du tagit för stor bit. 😉

Jag brottas alltid med skoskav på grund av begränsad rörlighet i tårna på ena foten. Mitt bästa knep för att slippa det är dubbla strumpor, en lite tunnare och en lite tjockare. Ull är förstås en favorit. 🙂 Om man som jag har problem med skavsår på just