Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStukad %@#%&#-fot...
You need to log in to create posts and topics.

Hur lär man sig tejpa?

Vår tränare kunde tejpa. Han visade hur man skulle göra. Har nog en bok nånstans också, med instuktioner i tejpning av olika kroppsdelar.

sport tejpen man köper på apoteket har instruktion på en hyfsat bra fotledstejpning. tejpen är dessutom väldigt bra

Håller med Jessica om det där med isen.

En läkare berättade att kroppen uppfattar kyla som ett hot och kommer att göra allt för att värma upp det nedkylda området. Det innebär ett ökat blodflöde genom den skadade kroppsdelen och i det akuta läget är det

Tack Jessica, det låter som ett konkret och bra tips!

jag använder inte kyla för att det förstör cellförnyelsen (alltså hindrar läkningen).
vad gäller smärtstillande efekter så kan du lägga isen vart som helst på kroppen, det är summan av intrycken nervsystemet kan ta emot som är det avgörande. inte vart man

Kul att lära sig något nytt! 🙂

Själv har jag använt kallt vatten (aldrig is) som behandling mot benhinneinflammation. Något jag lärt mig av Paula Radcliffe som använder kyla som behandling efter löpning varje dag.

Tänk att även proffs kan göra fel!

kyla är ju kanon! Se bara på alla fotbollsspelare som behöver några korta sprut med kylsprej, och simsalabim så "försvinner skadan" direkt 😀 😉

Intressant att så många väljer bort nedkylning av skada. I de sporter jag hållt på med används kylan (typ som med kylsprej) som avledande funktion - oavsett om den skadade vet det eller ej :-).

Gäller icke-kylaförspråkande även vid muskelbristningar? Ris

Bra tips på övningar, tack.

Shit vad ni skräms, ledband av och grejjer. Näe, det förtränger jag ett tag tills det verkar som om det inte repar sig… kan halta skapligt snabbt idag men att springa på är inte att tänka på. Det skulle göra ”tårsprutande ont”