Quote from Funbeat user on 17 September 2007, 16:10absolut vid muskelbristningar. framförallt muskler ogillar kyla. tryckförband är oslagbart vid akutbehandlingar.
ett rätt lagt tryckförband stoppar 90% av blödningen innom de första 60 sekunderna.uttöjda ledband använder jag tvärfriktioner på (elakt gnu
absolut vid muskelbristningar. framförallt muskler ogillar kyla. tryckförband är oslagbart vid akutbehandlingar.
ett rätt lagt tryckförband stoppar 90% av blödningen innom de första 60 sekunderna.
uttöjda ledband använder jag tvärfriktioner på (elakt gnu
Quote from Funbeat user on 17 September 2007, 16:34Aha, tackar för svaret.
En kompis drog på sig muskelbristning vid träning förra året och perioden för total återhämtning var över 4 månader. Antagligen pga felaktig eller dålig behandling vid skadetillfället.
Kanske läge att utbilda sig i allmän idrotts
Aha, tackar för svaret.
En kompis drog på sig muskelbristning vid träning förra året och perioden för total återhämtning var över 4 månader. Antagligen pga felaktig eller dålig behandling vid skadetillfället.
Kanske läge att utbilda sig i allmän idrotts
Quote from Funbeat user on 17 September 2007, 16:37det är världens roligste jobb så gör det.
är man snabb med tryck och sätter in behandling direkt efter 48 timmar så är mpånga bra på en vecka.
iallafall mina spelare
det är världens roligste jobb så gör det.
är man snabb med tryck och sätter in behandling direkt efter 48 timmar så är mpånga bra på en vecka.
iallafall mina spelare
Quote from Peter Hall on 17 September 2007, 20:59Om man får rätt behandling kan man påskynda läkningen av en skada. När jag höll på med orientering åkte jag på en regäl bristning i vaden 1 vecka före ett träningsläger. Skadan skedde på en lördag. På måndag fick jag behandling med ultraljud och likströms
Om man får rätt behandling kan man påskynda läkningen av en skada. När jag höll på med orientering åkte jag på en regäl bristning i vaden 1 vecka före ett träningsläger. Skadan skedde på en lördag. På måndag fick jag behandling med ultraljud och likströms
Quote from Funbeat user on 18 September 2007, 08:40men personligen tycker jag att man ska köra så mkt utan tejp som möjligt. Har man börjat en fotbollssäsong med tejp på stukad fot så är man tvungen att ha det hela säsongen. Om man kör på utan tejp så blir foten stabilare och man slipper tejpen. 🙂
men personligen tycker jag att man ska köra så mkt utan tejp som möjligt. Har man börjat en fotbollssäsong med tejp på stukad fot så är man tvungen att ha det hela säsongen. Om man kör på utan tejp så blir foten stabilare och man slipper tejpen. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 September 2007, 09:45det stämmer om man inte sköter sin rehab. men kör man stehårt med den så funkar det att börja tejpad och sen minska stegvis
det stämmer om man inte sköter sin rehab. men kör man stehårt med den så funkar det att börja tejpad och sen minska stegvis
Quote from Funbeat user on 18 September 2007, 14:53Mycket diskussion om kyla på skadade områden. Det senaste är att kylan har ingen effekt alls på ett skadat område, varken positiv eller negativ. Det ända är att det är smärtlindring. Så vill man är det ingen fara att lägga på kyla, men det hjälper inte m
Mycket diskussion om kyla på skadade områden. Det senaste är att kylan har ingen effekt alls på ett skadat område, varken positiv eller negativ. Det ända är att det är smärtlindring. Så vill man är det ingen fara att lägga på kyla, men det hjälper inte m