Quote from Guest on 16 December 2012, 21:36Tjena. En fråga ang styrkeintervaller.Ja kör de ibland. Tung tunga växlar x 2 min. Blir rejält trött av dem. Men en del säger att de är negativa pga att större muskler måste syresättas o att de blir jobbigare. Va tror ni bra eller dåligt. Kör ni styrkeint
Tjena. En fråga ang styrkeintervaller.Ja kör de ibland. Tung tunga växlar x 2 min. Blir rejält trött av dem. Men en del säger att de är negativa pga att större muskler måste syresättas o att de blir jobbigare. Va tror ni bra eller dåligt. Kör ni styrkeint
Quote from Funbeat user on 16 December 2012, 21:46Jag tror det är bra. Kör dem ofta. ner mot 50 kadens. och upp mot 20 min ibland.
Jag tror det är bra. Kör dem ofta. ner mot 50 kadens. och upp mot 20 min ibland.
Quote from Funbeat user on 16 December 2012, 21:47Det beror nog på vad du har för mål. Om du behöver accelerara snabbt emellanåt kan styrketräning vara bra. Annars är det mer delade uppfattningar tror jag.
Det beror nog på vad du har för mål. Om du behöver accelerara snabbt emellanåt kan styrketräning vara bra. Annars är det mer delade uppfattningar tror jag.
Quote from Funbeat user on 16 December 2012, 22:56En bättre cyklist iaf. Som hänger med i attackerna!
En bättre cyklist iaf. Som hänger med i attackerna!
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 08:59Enda nackdelen är väl om man är ovan och inte hunnit bygga upp styrkan i/runt knät. Kör man då för tungt/länge så kan man bli öm, vilket kan ta lång tid att bli kvitt.
Enda nackdelen är väl om man är ovan och inte hunnit bygga upp styrkan i/runt knät. Kör man då för tungt/länge så kan man bli öm, vilket kan ta lång tid att bli kvitt.
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 09:02Det gör ont att bli bra i cykel.
Det gör ont att bli bra i cykel.
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 09:09Och undviker man skador går det lite fortare...
Och undviker man skador går det lite fortare...
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 09:35Ja, det är lämpligt.
Ja, det är lämpligt.
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 13:57Styrkeintervaller är alltid bra..om man vill utvecklas vill säga. 😉
Styrkeintervaller är alltid bra..om man vill utvecklas vill säga. 😉
Quote from Funbeat user on 17 December 2012, 16:41Finns en tuff intervall som har ngt roligt namn men det kommer jag inte på just nu.Kör 20sek stenhårt o tungt,vila 10sek i totalt 4min.Spy faktor garanteras;:)
Finns en tuff intervall som har ngt roligt namn men det kommer jag inte på just nu.Kör 20sek stenhårt o tungt,vila 10sek i totalt 4min.Spy faktor garanteras;:)