Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStyrkeintervaller?
You need to log in to create posts and topics.

Tabata kallas väl det. Men det är ju inte nödvändigtvis styrkeintervaller...

Hej Adam.

Hur mycket tror du att du kan bygga upp i fettfrimassa under ett år? Det är inte 15 kg om vi säger så. 1.5-2kg är mer normalt och vissa kan bygga lite mer och det lite beroende på hur och vad man tränar mm. Men inga 15 kg. Så att du skulle byg

Hej P. Förstår inte riktigt vad du menar med fettfri? Det jag brukar få höra när jag nämner styrkeintervaller är att större muslker kräver mer syre och att de blir jobbigare som resultat men som ni andra skriver så tror jag bara det är posetivt me denna t

P menar att du inte lär få ben i klass med Förstemann bara för att du kör lite styrkeintervaller. Benen kommer att bli marginellt större men däremot starkare, man brukar bli bra på det man tränar på. Jag kan rekommendera korta högintensiva backintervaller

Hej Adam.

När du tränar "styrkeintervaller" så kommer din "fettfria massa" öka. D.v.s muskler mm. Men det kommer inte vara någon större tillväxt det blir frågan om om man inte verkligen går in för att få en maximal muskeltillväxt. Och jag tror att du lug

Två i rad

Vänligen

P.

Kort sagt, det är som all träning. Vill man utvecklas så måste man ge kroppen pisk.
Gör man det så når man resultat, alla olika snabbt , men resultat når man.

I cykel spelar ju inte benvikten lika stor roll som i långdistanslöpning. Att kunna göra av med mer syre i större ben är ju själva vitsen ... för att få ut mer kraft MÅSTE du förbränna mer syre. (Jaja, givet samma tekniknivå förstås)

Nu fattar ja bättre P and the gang. Backar älskar jag o kör de ofta. Min flugvikt gör backarna roliga. Speccielt i loppen där tungviktarna får de lite besvärliga men de får ja igen på platten tyvärr.

Det är väldigt stor skillnad från person till person hur mycket en muskel ökar i storlek, sannolikt beroende på olika gener.

Träna delar av en muskel – aka fixa bicepspeaken