Quote from Catharina Brattlin on 27 August 2011, 12:11Gång i den tappningen som Du menar, Torbjörn, räknar jag till "vardagsmotion". Som man absolut inte ska förringa som påverkan på formen.
Håller med om att löpningen är mest effektiv per 45 min-pass. Särskilt om man lägger upp det som ett hårt intervallp
Gång i den tappningen som Du menar, Torbjörn, räknar jag till "vardagsmotion". Som man absolut inte ska förringa som påverkan på formen.
Håller med om att löpningen är mest effektiv per 45 min-pass. Särskilt om man lägger upp det som ett hårt intervallp
Quote from Jonny Persson on 27 August 2011, 13:28Absolut Sylvia. 2x45 minuter träning är inte mycket till träning för att minska i vikt. Med så lite träning så måste det till mycket vardagsmotion eller lite skärpning av hur mycket och vad som åker ner genom strupen.
Absolut Sylvia. 2x45 minuter träning är inte mycket till träning för att minska i vikt. Med så lite träning så måste det till mycket vardagsmotion eller lite skärpning av hur mycket och vad som åker ner genom strupen.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 15:59Tappa i vikt genom att gå? För kortare distanser än flera mil? Haha!
Tappa i vikt genom att gå? För kortare distanser än flera mil? Haha!
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 19:32Ska man bara träna 2*45 min i veckan och ta bilen till och från träningen och jobbet och överhuvudtaget när man ska någonstans, då har det i princip ingen betydelse för viktkurvan utan kan på sin höjd göra så att viktökningen inte blir lika stor. Ska man
Ska man bara träna 2*45 min i veckan och ta bilen till och från träningen och jobbet och överhuvudtaget när man ska någonstans, då har det i princip ingen betydelse för viktkurvan utan kan på sin höjd göra så att viktökningen inte blir lika stor. Ska man
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 19:56På 90 minuter hinner jag väl springa 15 km i alla fall. På mig som är 70 kg gör det 150 kcal om dagen. Jag får väl kanske något mer genom att gå 35 minuter varje dag till/från jobbet.
På 90 minuter hinner jag väl springa 15 km i alla fall. På mig som är 70 kg gör det 150 kcal om dagen. Jag får väl kanske något mer genom att gå 35 minuter varje dag till/från jobbet.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 20:26Matvanorna har mycket, mycket större betydelse för din viktutveckling än träningen.
Matvanorna har mycket, mycket större betydelse för din viktutveckling än träningen.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 21:39STorbjörn, "skippa alkohol"? Hur tänkte du nu? Eller inte alls?
På den får du faktiskt en pokal med färdig chokladmjölk..
BILD:http://www.birthday.se/upload/presents/bok-dagens-pucko.jpg??? ??? ?? ??????!
STorbjörn, "skippa alkohol"? Hur tänkte du nu? Eller inte alls?
På den får du faktiskt en pokal med färdig chokladmjölk..
BILD:http://www.birthday.se/upload/presents/bok-dagens-pucko.jpg
??? ??? ?? ??????!
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 23:02Varför ska det ena utesluta det andra?
Jag upplever att det bästa är att köra båda för allsidig träning. Bygga en stark kropp med styrketräning och bränna fett med löpning.Om du måste välja så löp! Hjärtat är den viktigaste muskeln.
Varför ska det ena utesluta det andra?
Jag upplever att det bästa är att köra båda för allsidig träning. Bygga en stark kropp med styrketräning och bränna fett med löpning.
Om du måste välja så löp! Hjärtat är den viktigaste muskeln.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 23:04Och vad är egentligen problemet? Det finns många många som tar sig ett glas då och då som samtidigt undrar varför de går upp i vikt, när energikonsumtionen det handlar om motsvarar mycket mat.
Och vad är egentligen problemet? Det finns många många som tar sig ett glas då och då som samtidigt undrar varför de går upp i vikt, när energikonsumtionen det handlar om motsvarar mycket mat.
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 23:08Samma kost oavsett träning var en av förutsättningarna.
Lutar åt löpning då.
Gå motionera har jag faktiskt inte funderat på men kan kanske pressa in då och då, bra tips.
Samma kost oavsett träning var en av förutsättningarna.
Lutar åt löpning då.
Gå motionera har jag faktiskt inte funderat på men kan kanske pressa in då och då, bra tips.