Quote from Catharina Brattlin on 28 August 2011, 01:35Att gå en mil om dagen är en utopi när Du jobbar heltid, har barn vars skolgång ska skötas ihop med alla sysslor och ett hem och kanske t o m villa med trädgård som behöver sitt. Jag hade INTE hunnit det, kan jag säga.
Däremot, öka vardagsmotionen - gå e
Att gå en mil om dagen är en utopi när Du jobbar heltid, har barn vars skolgång ska skötas ihop med alla sysslor och ett hem och kanske t o m villa med trädgård som behöver sitt. Jag hade INTE hunnit det, kan jag säga.
Däremot, öka vardagsmotionen - gå e
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 09:43För mig är det bara reduktion i intag av kcal som har någon effekt på vikten. Träningen hjälper till men mest genom att upprätthålla förbränningen och att man mår bra.
Bara träning utan koll på matintaget är helt kasst för mig, jag äter som en häst när j
För mig är det bara reduktion i intag av kcal som har någon effekt på vikten. Träningen hjälper till men mest genom att upprätthålla förbränningen och att man mår bra.
Bara träning utan koll på matintaget är helt kasst för mig, jag äter som en häst när j
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 09:49Samma kost oavsett träning behöver inte betyda dålig kost.
Samma kost oavsett träning behöver inte betyda dålig kost.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 10:55Har själv provat gå ner i vikt med rask gång 45 min varje vardag före frukost. (Det spelar roll att det är just före frukosten.) Gick ner ca 1 kg per vecka. Drack begränsat med alkohol under perioden men inga särskilda förändringar i kosten i övrigt.
Har själv provat gå ner i vikt med rask gång 45 min varje vardag före frukost. (Det spelar roll att det är just före frukosten.) Gick ner ca 1 kg per vecka. Drack begränsat med alkohol under perioden men inga särskilda förändringar i kosten i övrigt.
Quote from Tini Kjellin on 28 August 2011, 13:57Allt beror väl på utgångsläget. Jag var fet, lat och otränad för ett knappt år sedan men kunde genom kost och träning gå ner 13 kg och 13 cm på drygt 4 månader. I mitt fall behövdes båda även om kosten säkert räckt även om det tagit längre tid.
Allt beror väl på utgångsläget. Jag var fet, lat och otränad för ett knappt år sedan men kunde genom kost och träning gå ner 13 kg och 13 cm på drygt 4 månader. I mitt fall behövdes båda även om kosten säkert räckt även om det tagit längre tid.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 13:59Krympte du oxå? De va inte illa.
Krympte du oxå? De va inte illa.
Quote from Tini Kjellin on 28 August 2011, 16:29I omfång, definitivt. Hade ganska mycket av det. Ersatt styrketräningen med löpning under sommaren och vips försvann 2 cm till. 🙂
I omfång, definitivt. Hade ganska mycket av det. Ersatt styrketräningen med löpning under sommaren och vips försvann 2 cm till. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 17:13Anledningen till att jag funderar på att byta är att jag har lite astmaproblem som förvärras av kyla och tyvärr är vi ju på väg mot kallare tider. Löpband funkar ju men kan bli trist. Promenad kan funka. Blir nog iallafall ett löppass i veckan så jag inte
Anledningen till att jag funderar på att byta är att jag har lite astmaproblem som förvärras av kyla och tyvärr är vi ju på väg mot kallare tider. Löpband funkar ju men kan bli trist. Promenad kan funka. Blir nog iallafall ett löppass i veckan så jag inte
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 17:22Vill du behålla muskelmassa i samband med viktnedgång är styrketräning + högt proteinintag det du ska sikta på. Vill du förbränna så mycket som möjligt på 45min är löpning svårslaget.
Vill du behålla muskelmassa i samband med viktnedgång är styrketräning + högt proteinintag det du ska sikta på. Vill du förbränna så mycket som möjligt på 45min är löpning svårslaget.
Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 17:33EPOC menar du? Jomenvisst, men du får EPOC efter konditionsträning också, så det är inget unikt för styrka.
Leifs två meningar säger det mesta (om inte allt).
EPOC menar du? Jomenvisst, men du får EPOC efter konditionsträning också, så det är inget unikt för styrka.
Leifs två meningar säger det mesta (om inte allt).