Quote from Guest on 29 April 2012, 12:23Vilka övningar bör man köra om man vill bygga om benstyrkan för att bli bättre cyklist? Bör man fokusera på fram eller baksidan av låren? Få eller många reps?
Vilka övningar bör man köra om man vill bygga om benstyrkan för att bli bättre cyklist? Bör man fokusera på fram eller baksidan av låren? Få eller många reps?
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:33Styrketräning sker bäst på cykeln.
Styrketräning sker bäst på cykeln.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:37Jag har alltid sett cykling som mer konditions än styrketräning. Jag tror det kan vara en bra idé att köra styrka också för att variera träningen och optimera prestationen.
Jag har alltid sett cykling som mer konditions än styrketräning. Jag tror det kan vara en bra idé att köra styrka också för att variera träningen och optimera prestationen.
Quote from ellen olsson on 29 April 2012, 12:40Cykelspecifik styrketräning bedriver du bäst på cykeln.
Cykelspecifik styrketräning bedriver du bäst på cykeln.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:43Vill du bli bättre cyklist så är det cykling du ska träna. Du är ju nybörjare så det är många timmar i sadeln du behöver. Du behöver uthållighet.
Vill du "variera" med stryketräning vid sidan om cykeln så är det coreträning du ska satsa på.
Vill du bli bättre cyklist så är det cykling du ska träna. Du är ju nybörjare så det är många timmar i sadeln du behöver. Du behöver uthållighet.
Vill du "variera" med stryketräning vid sidan om cykeln så är det coreträning du ska satsa på.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:44Kan det inte vara bra att "chocka" kroppen med lite annan träning också? De som spelar hockey spelar inte bara hockey och de som åker skidor åker inte bara skidor utan de kör styrka också.
Kan det inte vara bra att "chocka" kroppen med lite annan träning också? De som spelar hockey spelar inte bara hockey och de som åker skidor åker inte bara skidor utan de kör styrka också.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:47Enbensböj är en bra övning. Bulgariska benböj, utfall,kettlebellswing. Men som sagt bena tränar man bäst i sadeln. Bålträning tycker ja är viktigare för en cyklist.
Enbensböj är en bra övning. Bulgariska benböj, utfall,kettlebellswing. Men som sagt bena tränar man bäst i sadeln. Bålträning tycker ja är viktigare för en cyklist.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:48Du är varken elitcyklist eller hockeyelitspelare eller elitskidåkare.
Ställ aldrig en fråga om du inte klarar av svaret.
Du är varken elitcyklist eller hockeyelitspelare eller elitskidåkare.
Ställ aldrig en fråga om du inte klarar av svaret.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:57Anders du vet inte vilka ambitioner jag hör. Siktar på Vänern runt. 😉
Anders du vet inte vilka ambitioner jag hör. Siktar på Vänern runt. 😉
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 13:04Då är det cykling du ska träna.
Då är det cykling du ska träna.