Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 09:49Hur mycket snabbare blir du av att springa 8km i lungt tempo?
Hur mycket snabbare blir du av att springa 8km i lungt tempo?
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:21Nej, jag tror inte de som tävlar i löpning behöver träna allmän bålträning. Däremot tror jag att många motionärer behöver göra det i allmänhet, och att det kommer underlätta för en motionär som vill springa ett marathon. Det var trots allt det senare det
Nej, jag tror inte de som tävlar i löpning behöver träna allmän bålträning. Däremot tror jag att många motionärer behöver göra det i allmänhet, och att det kommer underlätta för en motionär som vill springa ett marathon. Det var trots allt det senare det
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:34"Nej, jag tror inte de som tävlar i löpning behöver träna allmän bålträning".
Jag är ÖVERTYGAD om att de som tävlar i löpning har mycket god bålstabilitet! De bästa iaf... Hur de får det är en annan sak men någon form av bålträning tror jag nog att de gö
"Nej, jag tror inte de som tävlar i löpning behöver träna allmän bålträning".
Jag är ÖVERTYGAD om att de som tävlar i löpning har mycket god bålstabilitet! De bästa iaf... Hur de får det är en annan sak men någon form av bålträning tror jag nog att de gö
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:38Jag har sett att friidrottsungdomar tränar ganska mycket bålstabilitet. Samt massor av spänst, naturligtvis.
Själv tycker jag mig komma ganska långt med ett fåtal basövningar: knäböj, marklyft, press, räckhävningar och liknande.
Jag har sett att friidrottsungdomar tränar ganska mycket bålstabilitet. Samt massor av spänst, naturligtvis.
Själv tycker jag mig komma ganska långt med ett fåtal basövningar: knäböj, marklyft, press, räckhävningar och liknande.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:42Maria: Ja, det är ju därför de inte behöver träna allmän bålträning. 😉
Maria: Ja, det är ju därför de inte behöver träna allmän bålträning. 😉
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 11:39Jag tror även det finns ganska många som inte har bra bålstabilitet och därmed lätt blir skadade när man inte orkar hålla emot i bålen när påfrastningarna blir för stora alternativt man är inte tillräckligt uthållig..
Med bålstabilitet och specifik styrke
Jag tror även det finns ganska många som inte har bra bålstabilitet och därmed lätt blir skadade när man inte orkar hålla emot i bålen när påfrastningarna blir för stora alternativt man är inte tillräckligt uthållig..
Med bålstabilitet och specifik styrke
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 12:15Samtidigt: det hjälper inte hur bra kondis du har, har då för lite spänst-styrka i benen blir du aldrig mer än en långsam löpare
Samtidigt: det hjälper inte hur bra kondis du har, har då för lite spänst-styrka i benen blir du aldrig mer än en långsam löpare
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 13:48Det är sant att man får tänka på att behålla spänst och snabbhet samtidigt som man tränar styrka som löpare. Min konsulterande tränare har därför gett mig rådet att kombinera styrketränings- och konditionspass (vilket iofs går emot vad vissa andra förstås
Det är sant att man får tänka på att behålla spänst och snabbhet samtidigt som man tränar styrka som löpare. Min konsulterande tränare har därför gett mig rådet att kombinera styrketränings- och konditionspass (vilket iofs går emot vad vissa andra förstås
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 15:00Anledningen till att inte kombinera styrka och löpning är att det sistnämda hämmar resultatet av det förra (dock ej vice versa).
Om man inte bryr sig om hur stora muskler man har/får, så är det givetvtis inga problem att slå ihop passen.
Anledningen till att inte kombinera styrka och löpning är att det sistnämda hämmar resultatet av det förra (dock ej vice versa).
Om man inte bryr sig om hur stora muskler man har/får, så är det givetvtis inga problem att slå ihop passen.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 15:47Hur tränar ni som springer mycket distans t.ex. knäböj? Få eller många repetitioner? Och hur tycker ni återhämtningen för benen funkar om ni kör många dagar löpning och även något styrkepass per vecka?
Hur tränar ni som springer mycket distans t.ex. knäböj? Få eller många repetitioner? Och hur tycker ni återhämtningen för benen funkar om ni kör många dagar löpning och även något styrkepass per vecka?