Quote from Lotta W on 4 January 2008, 09:26Ja, jag känner flera som har skadat hälsenorna i kallt/halt väder.
Ja, jag känner flera som har skadat hälsenorna i kallt/halt väder.
Quote from Lars Mörrby on 4 January 2008, 10:09Susanna,
det beror på syftet med träningen. Kör du en massa löpning först så kommer du inte att orka lyfta samma vikter i gymmet och inte få samma muskelutveckling. Vill du bara blir lite allmänt tränad är det säkert helt ok. Vill du bli starkare så bör
Susanna,
det beror på syftet med träningen. Kör du en massa löpning först så kommer du inte att orka lyfta samma vikter i gymmet och inte få samma muskelutveckling. Vill du bara blir lite allmänt tränad är det säkert helt ok. Vill du bli starkare så bör
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 13:43Eftersom detta är en löpgrupp antar jag att trådskaparen huvudsakligen satsar på löpning och att styrketräningen är ett komplement.
När man springer pressar man väl inte någon enskild muskelgrupp till max utan löpningen fungerar bra som uppvärmning inför
Eftersom detta är en löpgrupp antar jag att trådskaparen huvudsakligen satsar på löpning och att styrketräningen är ett komplement.
När man springer pressar man väl inte någon enskild muskelgrupp till max utan löpningen fungerar bra som uppvärmning inför
Quote from Daniel Jernebring on 4 January 2008, 17:29Vilka spännande åsikter!
Jag har löpningen som huvudfokus.... Men det kanske helt enkelt är en dålig idé att slå två flugor i en smäll vid ett gymtillfälle.... ?
Vilka spännande åsikter!
Jag har löpningen som huvudfokus.... Men det kanske helt enkelt är en dålig idé att slå två flugor i en smäll vid ett gymtillfälle.... ?
Quote from Fredric Lagerström on 4 January 2008, 21:54Nae tror jag inte. Alltid bra att slå två flugor i en smäll. Tidseffektivt och
praktiskt. Av löpningen innan blir man uppvärmd och styrketräningen ger tid
till att få ut eftersvetten av löpningen. Men när jag kör två pass på en dag brukar jag ta styrketrä
Nae tror jag inte. Alltid bra att slå två flugor i en smäll. Tidseffektivt och
praktiskt. Av löpningen innan blir man uppvärmd och styrketräningen ger tid
till att få ut eftersvetten av löpningen. Men när jag kör två pass på en dag brukar jag ta styrketrä
Quote from Lars Mörrby on 4 January 2008, 21:58Kan du köra passen vid olika tillfällen så är det helt klart bättre.
Jag tycker att det är ok att jogga även om man är trött, men det fungerar inte att
styrketräna eller springa hårt. Detta kräver mycket koncentration. Om jag kör 30 minuter löpband förs
Kan du köra passen vid olika tillfällen så är det helt klart bättre.
Jag tycker att det är ok att jogga även om man är trött, men det fungerar inte att
styrketräna eller springa hårt. Detta kräver mycket koncentration. Om jag kör 30 minuter löpband förs
Quote from Lars Mörrby on 4 January 2008, 22:00Sprider du på passen ordentligt då är det en annan sak. Bara du stoppar i dig ordentligt med snabba kolhydrater och protein så kan du köra två bra pass samma dag, men kör du dem i direkt följd så kommer det sista av de två att bli sämre än annars. Testa s
Sprider du på passen ordentligt då är det en annan sak. Bara du stoppar i dig ordentligt med snabba kolhydrater och protein så kan du köra två bra pass samma dag, men kör du dem i direkt följd så kommer det sista av de två att bli sämre än annars. Testa s
Quote from Daniel Jernebring on 5 January 2008, 10:09Jag undrade snarare om samma gymtillfälle..... har en bit till gymmet och vill inte åka dit två ggr på samma dag 🙂
Jag undrade snarare om samma gymtillfälle..... har en bit till gymmet och vill inte åka dit två ggr på samma dag 🙂
Quote from Funbeat user on 5 January 2008, 10:12Då kan du springa Tur-o-Retur gymmet så tränar du bägge flugorna.
Då kan du springa Tur-o-Retur gymmet så tränar du bägge flugorna.
Quote from Lars Mörrby on 5 January 2008, 10:53Jo, det är väl skönare att springa utomhus. Det är bara en fråga om att vara rätt klädd, ha en bra reflexväst och gärna en liten pannlampa om det är mörkt så att man syns ordentligt.
Jo, det är väl skönare att springa utomhus. Det är bara en fråga om att vara rätt klädd, ha en bra reflexväst och gärna en liten pannlampa om det är mörkt så att man syns ordentligt.