Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag känner flera som har skadat hälsenorna i kallt/halt väder.

Susanna,

det beror på syftet med träningen. Kör du en massa löpning först så kommer du inte att orka lyfta samma vikter i gymmet och inte få samma muskelutveckling. Vill du bara blir lite allmänt tränad är det säkert helt ok. Vill du bli starkare så bör

Eftersom detta är en löpgrupp antar jag att trådskaparen huvudsakligen satsar på löpning och att styrketräningen är ett komplement.

När man springer pressar man väl inte någon enskild muskelgrupp till max utan löpningen fungerar bra som uppvärmning inför

Vilka spännande åsikter!

Jag har löpningen som huvudfokus.... Men det kanske helt enkelt är en dålig idé att slå två flugor i en smäll vid ett gymtillfälle.... ?

Nae tror jag inte. Alltid bra att slå två flugor i en smäll. Tidseffektivt och
praktiskt. Av löpningen innan blir man uppvärmd och styrketräningen ger tid
till att få ut eftersvetten av löpningen. Men när jag kör två pass på en dag brukar jag ta styrketrä

Kan du köra passen vid olika tillfällen så är det helt klart bättre.

Jag tycker att det är ok att jogga även om man är trött, men det fungerar inte att
styrketräna eller springa hårt. Detta kräver mycket koncentration. Om jag kör 30 minuter löpband förs

Sprider du på passen ordentligt då är det en annan sak. Bara du stoppar i dig ordentligt med snabba kolhydrater och protein så kan du köra två bra pass samma dag, men kör du dem i direkt följd så kommer det sista av de två att bli sämre än annars. Testa s

Jag undrade snarare om samma gymtillfälle..... har en bit till gymmet och vill inte åka dit två ggr på samma dag 🙂

Då kan du springa Tur-o-Retur gymmet så tränar du bägge flugorna.

Jo, det är väl skönare att springa utomhus. Det är bara en fråga om att vara rätt klädd, ha en bra reflexväst och gärna en liten pannlampa om det är mörkt så att man syns ordentligt.