Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag löptränar alltid på bandet (30-45 min) innan jag styrketränar och tycker att det fukar fint. Har fått bättre resultat på styrka under den tiden än jag fått förut.

Jag skulle säga att det är en vanesak. Kroppen vänjer sig med tiden med att den ska pre

En tanke som slog mig. Jag läste för länge sen om Nautilusmetoden, en metod om man vill gå ner i vikt (vilket jag vill). Där rekommenderade de (om jag minns rätt) att man skulle värma upp i 20min, styrketräna efter uppsatt program (långsamma reps har jag

Anna-Karin, hur vet du att du inte skulle orka ÄNNU mer och få ÄNNU bättre resultat om du inte löptränade innan styrkan? På det du beskriver låter det snarare som att din förändrade mentala inställning hade mer med saken att göra.

Jag vet att uppvärmning

Rasmus, Jag vet det eftersom jag tränade så förut. Så jag har provat på båda sätten. För min del vet jag att löpning först funkar bäst. Det har gett mig bäst resultat. Visst har min mentala inställning en stor del att göra med det också, kanske för att ja

Sofia,

10 minuters uppvärmning är ganska lagom, och jag kör också helst ev konditionsträning efter styrketräningen (men allra helst som helst separat pass).

Nautilusmetoden går väl ut på att bara köra ett set på varje maskin, men tugnt och långsamt. Det

Börje: Jag kör dock inte efter Nautilusmetoden (jag kan den ju som synes inte ens). 😉
Jag kör låga vikter med fler repetitioner (efter utformat program av sjukgymnast som känner till mig och bla bla). Att man ska göra av med mer än man äter för att gå ne

Sofia,

jag tror inte det har någon betydelse för förbränningen i vilken ordning du kör träningen.

En fördel med styrketräning är att det går åt kalorier för att bygga upp de av träningen nedbrutna muskelfibrerna.

Men vill du gå ner i vikt så är det ba

Susanna:

Berätta hur du gjorde och hur det fungerade.

Jag konditionstränade först och styrketränade sedan. Det funkade bra, men jag körde knappt några ben alls.

Har träningsvärk i magen 🙂