Quote from Guest on 22 January 2008, 22:12Jag bara undrar.. I denna djungel av "vetande" om det är någon som har koll på hur mkt styrketräning (överkropp,gym) "negativt/positivt" påverkar resultatet vad gäller långdistanslöpning??
Ständigt så hör man hur dåligt det är att "gymma" samtidigt som m
Jag bara undrar.. I denna djungel av "vetande" om det är någon som har koll på hur mkt styrketräning (överkropp,gym) "negativt/positivt" påverkar resultatet vad gäller långdistanslöpning??
Ständigt så hör man hur dåligt det är att "gymma" samtidigt som m
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 22:22Du kan läsa lite kring ämnet på denna tråd:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=160106
Du kan läsa lite kring ämnet på denna tråd:
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=160106
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 22:32Min åsikt är att det är svårt nog att bygga muskler ändå, du lär inte kunna bygga på dig speciellt mycket "att släpa på" som de flesta tycks vara rädda för. Inte om du inte satsar seriöst och länge på styrketräningen, och när skulle du då hinna löpträna.
Min åsikt är att det är svårt nog att bygga muskler ändå, du lär inte kunna bygga på dig speciellt mycket "att släpa på" som de flesta tycks vara rädda för. Inte om du inte satsar seriöst och länge på styrketräningen, och när skulle du då hinna löpträna.
Quote from Lotta Lindström on 22 January 2008, 23:15Kolla in den här:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=388310
Kolla in den här:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=388310
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 23:27Tack Sara! (t+)
Den var bra!
Tack Sara! (t+)
Den var bra!
Quote from Funbeat user on 22 January 2008, 23:31då är jag inte helt vilse då Tack sara
då är jag inte helt vilse då Tack sara
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 06:28Jo, det där får man ju höra. "Men, du kan ju inte både löpträna och styrketräna." Oftast kommer det från människor som ändå inte är så insatta i träningens djungel, har jag märkt.
Jaha, varför då brukar jag svara och oftast har dom ingen vettig förklarig
Jo, det där får man ju höra. "Men, du kan ju inte både löpträna och styrketräna." Oftast kommer det från människor som ändå inte är så insatta i träningens djungel, har jag märkt.
Jaha, varför då brukar jag svara och oftast har dom ingen vettig förklarig
Quote from Catharina Brattlin on 23 January 2008, 08:00Jag håller med Anna-Karin. Jag gymmar också tungt och löptränar (fast bara för att pressa min förra tid på en halvmara ;)) och tycker det går bra. Ska inte heller bli världsbäst i något av det, och en liiite större kropp är i mitt fall ganska högprioriter
Jag håller med Anna-Karin. Jag gymmar också tungt och löptränar (fast bara för att pressa min förra tid på en halvmara ;)) och tycker det går bra. Ska inte heller bli världsbäst i något av det, och en liiite större kropp är i mitt fall ganska högprioriter
Quote from Camilla Höög on 23 January 2008, 08:58Hur mycket det påverkar handlar om vilka mål du har. Om du satsar på 2:30 på marathon så bör nog byggande styrketräning undvikas. Snabba marathonlöpare väger extremt lite.
Om du däremot kör olika motionslopp och vill göra hyffat bra tider, säg 3:30 på mar
Hur mycket det påverkar handlar om vilka mål du har. Om du satsar på 2:30 på marathon så bör nog byggande styrketräning undvikas. Snabba marathonlöpare väger extremt lite.
Om du däremot kör olika motionslopp och vill göra hyffat bra tider, säg 3:30 på mar
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 10:39Jag har varit med i en halvmara där den dåvarande handbollsspelaren Marek Poszepczynski sprang in som tvåa på drygt 1.09, 20 sekunder efter Alfred Shemweta. Han hade kroppsbyggnad som en handbollsspelare och vägde nog omkring 90 kg, säkert 30 kg mer än må
Jag har varit med i en halvmara där den dåvarande handbollsspelaren Marek Poszepczynski sprang in som tvåa på drygt 1.09, 20 sekunder efter Alfred Shemweta. Han hade kroppsbyggnad som en handbollsspelare och vägde nog omkring 90 kg, säkert 30 kg mer än må