Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 10:56Tack för nyttiga länkar och spridda åsikter. Det är alltid kul att höra från människor som har verklig erfarenhet (t+)
Tack för nyttiga länkar och spridda åsikter. Det är alltid kul att höra från människor som har verklig erfarenhet (t+)
Quote from j sollerman on 23 January 2008, 11:14Jag tränar (ska försöka) 4 ggr i veckan på gym. Och jag ska bygga muskeler. Och jag hoppas inte att jag blir mindre rörlig än va jag är nu för då blir de jobbigt att släpa runt kroppen. Men snart börjar cykelsäsongen och då blir de mindre löpning men lika
Jag tränar (ska försöka) 4 ggr i veckan på gym. Och jag ska bygga muskeler. Och jag hoppas inte att jag blir mindre rörlig än va jag är nu för då blir de jobbigt att släpa runt kroppen. Men snart börjar cykelsäsongen och då blir de mindre löpning men lika
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 11:49Maratonlöpare må vara lätta men ta steget upp till ultralöpare så hittar du muskler igen.
Rune Larsson t ex är ingen liten man på några sätt. Vår störste ultralöpare, både framgångsmässigt och muskelmässigt. Tror det hänger ihop.
Fast jag kan ju inte ve
Maratonlöpare må vara lätta men ta steget upp till ultralöpare så hittar du muskler igen.
Rune Larsson t ex är ingen liten man på några sätt. Vår störste ultralöpare, både framgångsmässigt och muskelmässigt. Tror det hänger ihop.
Fast jag kan ju inte ve
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 12:44Min ringa åsikt om styrketräning för långdistansare: Ju mer desto bättre; bara det inte går ut över löpträningen. Tvärtom befrämjar det löpträningen om den framförallt "tajmas" rätt, och görs med kontinuitet och ständig progression. Närmare tävlingssäsong
Min ringa åsikt om styrketräning för långdistansare: Ju mer desto bättre; bara det inte går ut över löpträningen. Tvärtom befrämjar det löpträningen om den framförallt "tajmas" rätt, och görs med kontinuitet och ständig progression. Närmare tävlingssäsong
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 13:19Det låter märkligt att träna styrka efter ett kvalitetspass. Om musklerna klarar en "maximal styrkeinsats" då så var det inte mycket till kvalitetspass. Det rimliga är väl att göra det efter ett distanspass? (inte långpasset då, förstås)
I artikeln på mar
Det låter märkligt att träna styrka efter ett kvalitetspass. Om musklerna klarar en "maximal styrkeinsats" då så var det inte mycket till kvalitetspass. Det rimliga är väl att göra det efter ett distanspass? (inte långpasset då, förstås)
I artikeln på mar
Quote from Catharina Brattlin on 23 January 2008, 13:22Tyckte också att det verkade anmärkningsvärt. Jag skulle aldrig in my life orka ett entimmes gympass efter mina tröskelintervaller t ex. Lika lite som jag skulle orka kuta efter ett gympass. Då kan jag ha problem med att hålla shakern stilla nog för att f
Tyckte också att det verkade anmärkningsvärt. Jag skulle aldrig in my life orka ett entimmes gympass efter mina tröskelintervaller t ex. Lika lite som jag skulle orka kuta efter ett gympass. Då kan jag ha problem med att hålla shakern stilla nog för att f
Quote from j sollerman on 23 January 2008, 14:18körde axlar och vader på gymet igår. Efter de va de att få i sig lite mat och vila nån timme. Sen va de inga problem att springa. Men jag skulle ha stora problem att maxa.
körde axlar och vader på gymet igår. Efter de va de att få i sig lite mat och vila nån timme. Sen va de inga problem att springa. Men jag skulle ha stora problem att maxa.
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 16:57Snor tråden lite:
Jag funderar att göra en variant av det här programmet: http://www.motionsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=21 fast med en vilodag mellan varje träningsdag på den listan, och längre pauser runt mat/annan aktivitet.
Är armhävningar hyfsa
Snor tråden lite:
Jag funderar att göra en variant av det här programmet: http://www.motionsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=21 fast med en vilodag mellan varje träningsdag på den listan, och längre pauser runt mat/annan aktivitet.
Är armhävningar hyfsa
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 16:59om du orkar hålla svanken rak när du böjer armarna så är det en bra bålstabilitetsövning.
om du orkar hålla svanken rak när du böjer armarna så är det en bra bålstabilitetsövning.
Quote from Funbeat user on 23 January 2008, 22:02Kollade på länken Erik hade lagt in!
Hahaha ja det kan nog vara bra att lägga in lite längre pauser, 30% var 15e minut hmmm vad jobbar man med då??
Men det ligger nog lite i det.
Kollade på länken Erik hade lagt in!
Hahaha ja det kan nog vara bra att lägga in lite längre pauser, 30% var 15e minut hmmm vad jobbar man med då??
Men det ligger nog lite i det.