Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSugen på träningsvärk
You need to log in to create posts and topics.

Jag har börjat springa en del i vår efter rätt många års uppehåll. Det känns jättekul. Jag har aldrig haft ont eller skadat mig, men så har jag ju aldrig heller tränat särskilt jätteintensivt.

Bl.a. här på funbeat pratas det ofta om att man ska ta det f

Jag får inte heller speciellt myckt träningsvärk av löpningen. Förutom senaste passet... men då stretchade jag alldeles för dåligt efteråt... Kan ju vara ett tips om du VILL HA träningsvärk 😉

Jag skulle tro att Du har passerat nybörjarstadiet och därför inte har träningsvärk längre. Dina ben vet vilka muskler som ska användas och de är i sin tur vana vid löprörelsen nu. Stapplingen kan säkert komma av att Du springer under längre och längre ti

Ursäkta att det dröjde en liten stund innan jag svarade. Jag var tvungen att först texta en stor skylt där det står "Passerat nybörjarstadiet" och hänga runt halsen 😉

Ja, det kanske helt enkelt är så att jag inte kommer att få så mycket träningsvärk mer

😀

Har du aldrig kört BodyPump förut så skulle jag nog nästan kunna garantera att du har en historisk träningsvärk efter det. Jag brukar köra det på vintern och första passet för säsongen brukar alltid resultera i ett par dagars rejäl (men ack så skön) träni

Garanterat träningsvärkspass med relativt o-monoton "normal"slitning på löparbenen:

12*150m backe med hoppstyrka.

Ett sjukt pass som typ främst utvecklar muskulär "fatigue resistance". Börja varje backintervall med 10 jämfota upphopp men landa bara i ca

Det där var en tillräckligt tokig övning för att jag ska bli sugen att testa den. Tack.

Jag brukar göra dom där hoppen med en vikt-stång på axlarna som avslutning på en del av mina träningspass, när jag känner att det fanns lite för mycket energi kvar. Utmärkt övning, suger definitivt den sista livsviljan ur mig. Härligt, då kan jag känna at

Träningsvärk kommer, precis som Sylvia säger om dina muskler inte är vana vid en viss typ av rörelse men med tiden vänjer du musklerna och dom blir van vid den typen av belastning. Dessutom så när du tränar så bildas mjölksyra och slaggprodukter i kroppen