Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 20:17Gör som Frida säger - kör backträning! Jag får aldrig träningsvärk heller men efter backträning brukar jag få det (t+)
Gör som Frida säger - kör backträning! Jag får aldrig träningsvärk heller men efter backträning brukar jag få det (t+)
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 20:56Nja, det är förstås inget självändamål att få träningsvärk. Men jag föredrar skön muskelvärk framför stapplig stelhet. Tänkte mig att det är "saker i kroppen" som behöver lite tillvänjning innan jag kan ta i lite mer.
Men i morgon blir det som sagt var
Nja, det är förstås inget självändamål att få träningsvärk. Men jag föredrar skön muskelvärk framför stapplig stelhet. Tänkte mig att det är "saker i kroppen" som behöver lite tillvänjning innan jag kan ta i lite mer.
Men i morgon blir det som sagt var
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2008, 21:07Jeeez, Frida, det var ju en ruggig övning Du tipsade om! Undrar bara lite; vilken effekt är det man "ska känna redan tidigt i passet"? Att man blir mör i benen eller?
Just backintervaller kör jag primärt för att klara springa upp för branta backar med e
Jeeez, Frida, det var ju en ruggig övning Du tipsade om! Undrar bara lite; vilken effekt är det man "ska känna redan tidigt i passet"? Att man blir mör i benen eller?
Just backintervaller kör jag primärt för att klara springa upp för branta backar med e
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 21:41Sylvia, styrka som du skaffar på gymmet kan aldrig bli så grenspecifik som styrka som du löper dig till.
Och om den här slaggproduktsborttransporten nu är så effektiv, så att du aldrig får träningsvärk längre, hur ska du då nå progression i den delen av
Sylvia, styrka som du skaffar på gymmet kan aldrig bli så grenspecifik som styrka som du löper dig till.
Och om den här slaggproduktsborttransporten nu är så effektiv, så att du aldrig får träningsvärk längre, hur ska du då nå progression i den delen av
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2008, 21:46Du har en poäng där Frida! Men, gröngöling som jag ändå anser att jag är, så har jag frågat och blivit tipsad om just benträning i gymmet, då löprelaterad styrketräning inte är lika effektivt. Då är jag ändå fel ute här? Eller beror det på vem man frågar;
Du har en poäng där Frida! Men, gröngöling som jag ändå anser att jag är, så har jag frågat och blivit tipsad om just benträning i gymmet, då löprelaterad styrketräning inte är lika effektivt. Då är jag ändå fel ute här? Eller beror det på vem man frågar;
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 21:49Det beror verkligen på vem man frågar: löpare eller gymmare eller hälsotränare - eller sprinter eller långdistansare.
Effekten är only for the hard folks - man måste pröva själv för att få del i den hemligheten 🙂
Och även om man är utpumpad innan (ial
Det beror verkligen på vem man frågar: löpare eller gymmare eller hälsotränare - eller sprinter eller långdistansare.
Effekten är only for the hard folks - man måste pröva själv för att få del i den hemligheten 🙂
Och även om man är utpumpad innan (ial
Quote from Fredrik Närenfors on 26 June 2008, 22:00Träningsvärk och värk efter ett hårt träningspass är inte samma sak.
Träningsvärk uppstår först dagen efteråt ibland värst andra dagen efteråt.Värk efter hård träning är något helt annat och uppstår direkt efter träningen och avtar allteftersom man åter
Träningsvärk och värk efter ett hårt träningspass är inte samma sak.
Träningsvärk uppstår först dagen efteråt ibland värst andra dagen efteråt.
Värk efter hård träning är något helt annat och uppstår direkt efter träningen och avtar allteftersom man åter
Quote from Catharina Brattlin on 26 June 2008, 22:05Jaha, Frida! Så Du skulle rekommendera att köra denna övning som ett specifikt pass då, med just syftet att stärka löpmusklerna? Och inte det jag avser med mina backintervaller; att få upp bra löpteknik i god fart uppför långa (min backe är 300 m lång) ba
Jaha, Frida! Så Du skulle rekommendera att köra denna övning som ett specifikt pass då, med just syftet att stärka löpmusklerna? Och inte det jag avser med mina backintervaller; att få upp bra löpteknik i god fart uppför långa (min backe är 300 m lång) ba
Quote from Funbeat user on 26 June 2008, 23:09Ett och annat har jag snappat upp från skidvärlden. Där är tankegångarna att man kör uthållighetsstyrka så grennära som möjligt (t.ex. löpning myr och branta uppförsbackar) och sen tung styrketräning med vikter. Styrketräning med vikter skall bara träna
Ett och annat har jag snappat upp från skidvärlden. Där är tankegångarna att man kör uthållighetsstyrka så grennära som möjligt (t.ex. löpning myr och branta uppförsbackar) och sen tung styrketräning med vikter. Styrketräning med vikter skall bara träna
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 07:54Sylvia: Ja, precis! Hur ska man få in mera träning i sitt speckade schema!? Jag skulle vilja börja springa upp för fjället här bakom (10 km "stig", 1238 möh) som ett träningspass. Måste ju vara grym träning för benen. Men när ska man få in klämt det då...
Sylvia: Ja, precis! Hur ska man få in mera träning i sitt speckade schema!? Jag skulle vilja börja springa upp för fjället här bakom (10 km "stig", 1238 möh) som ett träningspass. Måste ju vara grym träning för benen. Men när ska man få in klämt det då...