Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Status:
Det snurrar på bra i "alfa-miljö". Jag vågar påstå att vi kommer ha en grym hel-automatisk MovesCount-synkning.

Nu pågår flytt till publik server för djupare tester. Sen kommer jag kontakta de som har anmält beta-intresse.

Kan du säga om man kommer att kunna föra över tidigare movescount-moves till funbeat eller blir det enbart sådana som skapas från den dagen det är igång?

Behövs det fler beta testare är jag gärna med!

Funktionen att hämta in historiska "moves" kommer att finnas. Vi har byggt en väldigt tajt integration med MovesCount och lagt ner mycket resurser på detta. Vi håller som bäst på att fundera över vilka funktioner som kommer kräva premiummedlemskap. Histor

Har bytt från Polar RS800CX till Suunto Ambit2 S, behövs det flera testare så är jag intresserad att prova!

Har precis blivit med Ambit2 så kan tänka mig att bli betatestare! 🙂

Med nyaste uppgraderingen så ska man kunna ladda ner träningsprogram från Movescount. Det kan bli lite kul.

När man tittar på olika träningsprogram / siter så är de bra på olika saker:

* Movescount använder jag för att jag måste - enda sättet att synca

Efter uppdateringen av movescount verkar det att gå att exportera TCX/FIT direkt.

@Thomas Eklund: Ja, det stämmer, har nu provat att importera både tcx och fit fil från movescount.com till Funbeat och det blev inte bra.

För tcx filen verkar tex inte lap data komma med samt tempo och höjdkurvan ser helt fel ut.

Ännu skummare resultat

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=36235249

Mitt senaste pass importerat .FIT filen och det ser rätt skumt ut, fick ändra höjdmeter, snittpuls och varven ser inte heller rätt ut. Vilken fil är bäst att importera egentligen?