Quote from Funbeat user on 24 April 2014, 12:33Status:
Det snurrar på bra i "alfa-miljö". Jag vågar påstå att vi kommer ha en grym hel-automatisk MovesCount-synkning.Nu pågår flytt till publik server för djupare tester. Sen kommer jag kontakta de som har anmält beta-intresse.
Status:
Det snurrar på bra i "alfa-miljö". Jag vågar påstå att vi kommer ha en grym hel-automatisk MovesCount-synkning.
Nu pågår flytt till publik server för djupare tester. Sen kommer jag kontakta de som har anmält beta-intresse.
Quote from Funbeat user on 24 April 2014, 13:10Kan du säga om man kommer att kunna föra över tidigare movescount-moves till funbeat eller blir det enbart sådana som skapas från den dagen det är igång?
Kan du säga om man kommer att kunna föra över tidigare movescount-moves till funbeat eller blir det enbart sådana som skapas från den dagen det är igång?
Quote from Funbeat user on 24 April 2014, 21:10Behövs det fler beta testare är jag gärna med!
Behövs det fler beta testare är jag gärna med!
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 08:45Funktionen att hämta in historiska "moves" kommer att finnas. Vi har byggt en väldigt tajt integration med MovesCount och lagt ner mycket resurser på detta. Vi håller som bäst på att fundera över vilka funktioner som kommer kräva premiummedlemskap. Histor
Funktionen att hämta in historiska "moves" kommer att finnas. Vi har byggt en väldigt tajt integration med MovesCount och lagt ner mycket resurser på detta. Vi håller som bäst på att fundera över vilka funktioner som kommer kräva premiummedlemskap. Histor
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 16:16Har bytt från Polar RS800CX till Suunto Ambit2 S, behövs det flera testare så är jag intresserad att prova!
Har bytt från Polar RS800CX till Suunto Ambit2 S, behövs det flera testare så är jag intresserad att prova!
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 13:17Har precis blivit med Ambit2 så kan tänka mig att bli betatestare! 🙂
Har precis blivit med Ambit2 så kan tänka mig att bli betatestare! 🙂
Quote from Lars Mörrby on 29 April 2014, 20:41Med nyaste uppgraderingen så ska man kunna ladda ner träningsprogram från Movescount. Det kan bli lite kul.
När man tittar på olika träningsprogram / siter så är de bra på olika saker:
* Movescount använder jag för att jag måste - enda sättet att synca
Med nyaste uppgraderingen så ska man kunna ladda ner träningsprogram från Movescount. Det kan bli lite kul.
När man tittar på olika träningsprogram / siter så är de bra på olika saker:
* Movescount använder jag för att jag måste - enda sättet att synca
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 13:42Efter uppdateringen av movescount verkar det att gå att exportera TCX/FIT direkt.
Efter uppdateringen av movescount verkar det att gå att exportera TCX/FIT direkt.
Quote from Funbeat user on 5 May 2014, 11:08@Thomas Eklund: Ja, det stämmer, har nu provat att importera både tcx och fit fil från movescount.com till Funbeat och det blev inte bra.
För tcx filen verkar tex inte lap data komma med samt tempo och höjdkurvan ser helt fel ut.
Ännu skummare resultat
@Thomas Eklund: Ja, det stämmer, har nu provat att importera både tcx och fit fil från movescount.com till Funbeat och det blev inte bra.
För tcx filen verkar tex inte lap data komma med samt tempo och höjdkurvan ser helt fel ut.
Ännu skummare resultat
Quote from Funbeat user on 5 May 2014, 13:26http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=36235249
Mitt senaste pass importerat .FIT filen och det ser rätt skumt ut, fick ändra höjdmeter, snittpuls och varven ser inte heller rätt ut. Vilken fil är bäst att importera egentligen?
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=36235249
Mitt senaste pass importerat .FIT filen och det ser rätt skumt ut, fick ändra höjdmeter, snittpuls och varven ser inte heller rätt ut. Vilken fil är bäst att importera egentligen?