Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För min del är jag jätte nöjd med koppling från Movescount till funbeat.

Jag kan koppla klockan till datorn efter varje pass eller efter flera dagar och de gå direkt från moves till FB efter en viss tid.

Jag har testat nu i 10 dagar och tror de är snar

Hur fortlöper betatestande? Är vi nära en release månne?

Bra fråga, hoppas någon av utvecklarna kan svara. De har fixat en mängd små (och större?) fel under beta-testandet, men själv tycker jag det har funkat felfritt den senaste veckan. Funkar kanon rent av.

den enda som har varit ett problem för mig är när Movescount göra en uppdatering. jag kan inte syncha min träning till Moves under tiden.

det har hänt två ggr på 3 veckor, men annars är jag extreme nöjd med input till funbeat.

Jag har inte tränat så mycket som jag tänkt pga en tråkig förkylning..

Men jag tycker att det har fungerat bra.

Det enda problemet är när man simmar och har både klocka (Suunto Ambit 2) och pulsband (Suunto Memorybelt) eftersom det blir två pass i Move

hur få du pulsband funktion för OW simning?

jag var in och kollade på app inställningar och hittade ingen möjligheten att har puls band och OW simning.

Överföringen mellan pulsband och klocka funkar inte under vattnet.

Vill man ha puls från simningen så måste man nog ha ett Suunto Memory Belt som lagrar datat direkt i bältet.

Så man får sedan ladda upp GPS datat separat från klockan och pulsdatat separ

Att sammanfoga data från T6 och GPS-pod (trackingpoden) funkar fint så det går säkert lätt även med dina Suuntoprylar. Blir lite renare i Movescount om man gör det.

Hur gör du Fredrik?

När jag läst in från klockan och poden så går jag in på passet som kommer från klockan. I listen med t ex edit-funktionen finns även "merge". Ett klick där och allt är klart (väljer även att bocka i rutan för att podens "pass" ska raderas efter att samman