Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

vad är det för anledning att vara en premium medlem om man inte få något utöver den vanlig?!?

Tack för era synpunkter. Här kommer lite info.

FunBeat har varit och kommer alltid att vara en gratis-site så länge annonserna finansierar löpande drift och underhåll. (AdBlockers sätter förstås käppar i hjulen). När vi ska bygga och underhålla mer avanc

Mycket möjligt jag kommer bli premium men jag kan ändå tycka att det är en något riskabel väg att gå. Chansen/risken för att principer liknande denna minskar antalet Funbeat medlemmar i framtiden är självfallet stor vilket på sikt inte är bra för sajten.

Någonting som jag precis upptäckte, som inte fanns när jag ville importera någonting sist från Movescount, är att man numera kan exportera .fit-filer därifrån, vilka jag kunde öppna direkt i Funbeat genom Garmin-importen utan att bygga om, ändra filtyp el

Moritz:
Har tidigare provat att importera både med tcx och fit fil från movescount.com till Funbeat för någon dryg månad sedan men det blev inte bra då. Åtminstone inte med min Suunto Ambit 2R klocka.

För tcx filen verkar tex inte lap/km data komma med s

@Mats
Manuell Suuntoimport kan endast ske via filimport. Suunto har inget verktyg/plugin för att läsa in filerna direkt (som Garmin har haft).

Filimport kan göras (Gratis!) t.ex via FIT-filer eller via Christers redhorse.se. Det verkar som att Christer k

GPX får jag inte utan att ha GPS (misstänker iaf att det är därför), jag kan bara välja mellan xlsx och fit. Men som sagt verkar fit ju fungera för mig. 🙂

Michael Sageryd: Ja, att gå via Christers sajt har för mig varit det enda vettiga alternativet men jag får väl ge Movescounts tcx eller fit export en ny chans i framtiden, möjligt de har förbättrat den, inte vet jag.

Ja, det är bra att Funbeat är oberoen

Jag har full förståelse för ställningstagandet, dock tror jag man gör sig en björntjänst med det.

Jag tror många med mig använder/har använt Funbeat primärt som en "logg"/träningsdagbok där man delar sin träning med vänner (topplistan inte minst...) och

@Cristoffer: Bra inlägg 🙂

Ja, det är högst tveksamt om FunBeat kommer tjäna på att göra helautomatiska överföringar till premium tjänst, även ur ett strikt ekonomiskt perspektiv. Risken är sannolikt större att de kommer förlora på det.

Risken är stor