Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Alltså jag vet inte om jag missat något i ovanstående diskussioner.... men är det klart för import mellan FB och Movescount ännu?

Jag exporterar en TCX fil från Movescount (är inte med och testar den nya funktionen men hoppas den släpps snart), tidigare har jag fått med karta mm men det har slutat fungera. Nu får jag bara tider och sträcka. Någon som vet varför?

Betatesterna har fungerat bra och vi är i stort sett redo för release. MovesCount-importen kommer bli tillgänglig för premiummedlemmar.

Jag väntar fortfarande svar på några frågor från Suunto. Jag gissar att kombinationen semestertider + allmänt servers

"MovesCount-importen kommer bli tillgänglig för premiummedlemmar."

Synd med ovanstående beslut, då får jag tacka för tiden som varit.

"MovesCount-importen kommer bli tillgänglig för premiummedlemmar"

Wtf?

Ett kontroversiellt dåligt beslut, riktigt illa, ge oss i så fall manuell import som alternativ.

Förstår jag rätt att det då blir olika behandligar för Garmin, Polar och Suunto?

Vet förstås inte hur Garmin- och Polarimporten ser ut, men jag var alltid lite avis med min Suunto att jag fick gå omvägar genom separata mjukvaror för att få något fil som

är det inte olika baserat på hur alla företag dela med sig access till data?

Garmin har haft "Läs in direkt från din Garmin"

och Garmin och Polar detta Läs in träning från Garmin (TCX, FIT), Polar (HRM)

Nu är det så att Suunto har en funbeat liknad p

"MovesCount-importen kommer bli tillgänglig för premiummedlemmar"
Att Funbeat gör skillnad på för vad medlemmarna har för klockor, på handledengarmin, suunto, polar etc. känns bara helt korkat....

Tack och hej, det finns andra likvärdig alternativ till

Det KAN ju vara så att suunto-importen är förenad med en extra kostnad för Funbeat eller nåt annat som skiljer markant mellan märkena. Man ska nog inte döma förrän man hört anledningen. Och det är granska barnsligt att bli arg på en gratistjänst för att d

Är inte arg men tycker så klart det är tråkigt om det bara är premiummedlemmar som får tillgång till den. Om importen är kopplad till kostnader mot Movescount/Suunto så är även det tråkigt fast mer åt Suuntos håll.

Tror den fria garmin-importen som funn