Quote from Guest on 16 January 2010, 12:28Jag läste en gång (kan det har varit Torsten Ehrenmark som skrev det? Rasmus O. kanske vet?) att nån hade frågat Bengt Danielsson (etnograf bosatt i Polynesien och en man med ett mycket långt skägg) om han sov med skägget under eller ovanpå täcket. Och ef
Jag läste en gång (kan det har varit Torsten Ehrenmark som skrev det? Rasmus O. kanske vet?) att nån hade frågat Bengt Danielsson (etnograf bosatt i Polynesien och en man med ett mycket långt skägg) om han sov med skägget under eller ovanpå täcket. Och ef
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:38Ingmari, jag kan bara tala ur egen erfarenhet. Teknikträning har jag gjort mycket intensivt på typ helgkurser, där plockar jag kanske ett par-tre pusselbitar att jobba med framöver. (Dvs saker att tänka på.) Det är ganska kört att göra "allt rätt" på en g
Ingmari, jag kan bara tala ur egen erfarenhet. Teknikträning har jag gjort mycket intensivt på typ helgkurser, där plockar jag kanske ett par-tre pusselbitar att jobba med framöver. (Dvs saker att tänka på.) Det är ganska kört att göra "allt rätt" på en g
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:54Kan instämma med Fredrika angående processtänkandet. Att aktivt och på "konstgjord" väg manipulera löpsteget tror jag inte är konstruktivt för motionärer. Om man inte har ett direkt skadligt löpsteg så tror jag inte det är nån bra idé att ändra på det. My
Kan instämma med Fredrika angående processtänkandet. Att aktivt och på "konstgjord" väg manipulera löpsteget tror jag inte är konstruktivt för motionärer. Om man inte har ett direkt skadligt löpsteg så tror jag inte det är nån bra idé att ändra på det. My
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:54Lustigt sammanträffande att denna fråga dök upp. Jag hamnade spontant i ett slags filosofiskt tankespår när jag var ute och sprang i skogen i morse om just detta. Jag var själv lite fixerad vid min löpteknik en gång i tiden och du har verkligen lyckats be
Lustigt sammanträffande att denna fråga dök upp. Jag hamnade spontant i ett slags filosofiskt tankespår när jag var ute och sprang i skogen i morse om just detta. Jag var själv lite fixerad vid min löpteknik en gång i tiden och du har verkligen lyckats be
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 13:09Spontant har jag alltid tyckt att det där med löpteknik rimligen borde vara självreglerande för en lekfull och usel motionär som mig. Och det var ju först när jag började tänka på händerna som det krånglade till sig. Men samtidigt kan man väl alltid förbä
Spontant har jag alltid tyckt att det där med löpteknik rimligen borde vara självreglerande för en lekfull och usel motionär som mig. Och det var ju först när jag började tänka på händerna som det krånglade till sig. Men samtidigt kan man väl alltid förbä
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:13Jag håller långsamt på och lägger om mitt löpsteg. Titta in på Stockholm Maratons hemsida. Det finns en rad övningar där. Men ta det lugnt. Det tar tid.
Jag håller långsamt på och lägger om mitt löpsteg. Titta in på Stockholm Maratons hemsida. Det finns en rad övningar där. Men ta det lugnt. Det tar tid.
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:16Löpning, som all annan idrott, kan säkert utföras med den teknik vi är födda med. Men strävar man efter att förbättra sig bör man nog, som i de flesta andra idrotter, öva på tekniken också. Inte enbart förståss. Men jag tror inte man bara kan strunta i de
Löpning, som all annan idrott, kan säkert utföras med den teknik vi är födda med. Men strävar man efter att förbättra sig bör man nog, som i de flesta andra idrotter, öva på tekniken också. Inte enbart förståss. Men jag tror inte man bara kan strunta i de
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:18Jag brukar emellanåt ägna tid när jag springer åt att verkligen känna efter. Alltså, jag gör små, små förändringar i min löpstil under korta sträckor och känner efter hur det känns.
Hur känns det om jag förändrar steglängden lite?
Hur känns det om jag lä
Jag brukar emellanåt ägna tid när jag springer åt att verkligen känna efter. Alltså, jag gör små, små förändringar i min löpstil under korta sträckor och känner efter hur det känns.
Hur känns det om jag förändrar steglängden lite?
Hur känns det om jag lä
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:39Alltså, bara för att man väljer att inte aktivt lägga om löpstilen så innebär ju inte det att man helt struntar i hur man springer. Hur det "känns" är givetvis viktigt och kanske t.o.m det viktiagste i det här sammanhanget, eftersom faktiska studier av op
Alltså, bara för att man väljer att inte aktivt lägga om löpstilen så innebär ju inte det att man helt struntar i hur man springer. Hur det "känns" är givetvis viktigt och kanske t.o.m det viktiagste i det här sammanhanget, eftersom faktiska studier av op
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 15:48Alltså, vi är inte födda med nån teknik alls. Den motoriska inlärningen är faktiskt nån av den mest komplexa utmaning vi ställs inför när vi väl har fötts. Det som finns är mekaniska och neuromuskulära förutsättningar.
Alltså, vi är inte födda med nån teknik alls. Den motoriska inlärningen är faktiskt nån av den mest komplexa utmaning vi ställs inför när vi väl har fötts. Det som finns är mekaniska och neuromuskulära förutsättningar.