Quote from Guest on 1 July 2012, 07:06Först vill jag säga att jag inte är cyklist per se Men jag har en gammal 90-talsracer som jag brukar använda för att byta ut de långa löppassen när det för att spara på vissa skadebenägna kroppsdelar.
Har dock börjat tycka att cyklingen är mer och mer
Först vill jag säga att jag inte är cyklist per se Men jag har en gammal 90-talsracer som jag brukar använda för att byta ut de långa löppassen när det för att spara på vissa skadebenägna kroppsdelar.
Har dock börjat tycka att cyklingen är mer och mer
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 07:16Maxpuls är väl grenspecifik? Om du letar upp en någorlunda brant backe å försöker gå med nån som e lite starkare så borde det inte vara något problem att bli riktigt trött
Maxpuls är väl grenspecifik? Om du letar upp en någorlunda brant backe å försöker gå med nån som e lite starkare så borde det inte vara något problem att bli riktigt trött
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 07:46Vid löpning involveras fler och större muskelgrupper, vilket gör det lättare pressa upp pulsen. På cykeln jobbar betydligt färre muskler vilket gör att belastningen på hjärtat inte alls blir lika hög, i synnerhet om man inte tränat väldigt mycket cykling.
Vid löpning involveras fler och större muskelgrupper, vilket gör det lättare pressa upp pulsen. På cykeln jobbar betydligt färre muskler vilket gör att belastningen på hjärtat inte alls blir lika hög, i synnerhet om man inte tränat väldigt mycket cykling.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 08:15Klent psyke.
Klent psyke.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 08:49Jag ligger ca 15 slag lägre på cykel än löpning, med upplevd likvärdig belastning m.a.p. konditionen. Men jag tror som det nämnts ovan att det är färre muskler som jobbar och ökar jag med cykling så fyller jag bara benen med syra. Det sker ju i princip ba
Jag ligger ca 15 slag lägre på cykel än löpning, med upplevd likvärdig belastning m.a.p. konditionen. Men jag tror som det nämnts ovan att det är färre muskler som jobbar och ökar jag med cykling så fyller jag bara benen med syra. Det sker ju i princip ba
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 10:20Har haft samma problem. Tror det berodde på för svaga cykelben helt enkelt.
Har haft samma problem. Tror det berodde på för svaga cykelben helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 13:48"Vid löpning involveras fler och större muskelgrupper"
Vad har du för källa för det?Cyklister brukar generellt ha betydligt kraftigare benmuskler än löpare.
Dessutom krävs rejäl styrka i ryggen för att klara av klättringar.
"Vid löpning involveras fler och större muskelgrupper"
Vad har du för källa för det?
Cyklister brukar generellt ha betydligt kraftigare benmuskler än löpare.
Dessutom krävs rejäl styrka i ryggen för att klara av klättringar.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 19:53Öka pulsen, enkelt.... lättaste växeln i och försök att komma upp i 30km/h
Öka pulsen, enkelt.... lättaste växeln i och försök att komma upp i 30km/h
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:11Förenklat uttryckt förstås...
Testa för all del att ställa dig upp på cykeln och se vad som händer med pulsen. Lättare att pressa upp antalet hjärtslag/minut då va? Då fler muskler får arbeta aktivt. Släng cykeln och spring, vips drar pulsen iväg ytterli
Förenklat uttryckt förstås...
Testa för all del att ställa dig upp på cykeln och se vad som händer med pulsen. Lättare att pressa upp antalet hjärtslag/minut då va? Då fler muskler får arbeta aktivt. Släng cykeln och spring, vips drar pulsen iväg ytterli
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:13Är det därför alla Kenyaner har lår som Greipel?
Är det därför alla Kenyaner har lår som Greipel?