Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSvårt att komma upp i puls på rac …
You need to log in to create posts and topics.

N.P.N.G:
"En gammel regel: trett i benene før lungene, er for lite styrke. Trett i lungene før benene, er for dårlig O2 opptak."

Har suttit och funderat på detta. Tyckte det först lät enkelt men efter att ha tänkt lite till fattar jag det inte. Kan du fö

oj, det var inte meningen at det skal forklares, det er bare et gammelt treningsprinsipp som er gått litt ut på dato.  Men, trøtthet er nog det samme som du mener met utholighet
I dag er man mere opptatt av å  trene etter terskelverdien (AT). Og presse de

Lokal kondition = hur effektivt den specifika muskeln kan transportera blodet i muskeln
Central kondition = hur bra hjärta ich lungor kan syresätta och transportera blodet

Hmm, jag verkar ha fastnat i detta uttryck:
"En gammel regel: trett i benene før lungene, er for lite styrke. Trett i lungene før benene, er for dårlig O2 opptak."

För det blir bara konstigare om "trött" betyder uthållig i förhållande till "styrka".
Jag

Linus: Du som er PBP deltager, og har mange års sykkrlerfaring ,kan dette mykke bedre en meg. Jeg er nok ikke den rette personen til å gi deg råd.. 🙂

Hmm, säg inte det, bara för att man cyklat många år behöver man inte kunna all träningsteori.

Personligen tycker jag att jag nått någon form av platå och skulle vilja hitta nya sätt att attackera träningen...

Någon annan som vet hur man kan se vad man b

Det ser du på ett lactat-maxpulstest.

Den här tråden har ju mynnat ut i många intressanta kommentarer som jag inte riktigt har hunnit läsa igenom. Men jag kan meddela att jag varit ute några korta pass (strax över timmen) sedan sist och kört två pass där jag siktat på de brantaste backar jag

Aha! Lactattest verkar ju vara en bra idé (på cykel/trainer såklart). Det har jag aldrig gjort men vekar kunna avslöja intressant data. Bra tips David! 🙂

Clips är något bättre än utan, du kan få mer av rundtramp även om det är en bit kvar till SPD och liknande. Men i realiteten behöver du skor som passar i clipsen och styvare sulor. Jag har clips på pendlarhojen för att det kom med den en gång (den är så g